Mainos
Mainos

Yllättävät täytteet tekevät pizzasta terveellisempää

Pizzan päälle voi laittaa likipitäen mitä tahansa, joten mikset kokeilisi jotain uutta – ja terveellistä?

Herkullinen pizza syntyy yllättävien täytteiden avulla. Kokeile seuraavia vinkkejä!

Kurpitsasose: Kurpitsassa on paljon beetakaroteenia, joka voi esimerkiksi parantaa vastustusykyä ja silmien terveyttä. Kurpitsasoseen avulla pizzaviipaleeseen tulee pientä makeutta.

Hummus: Proteiini- ja kuitupitoinen hummus on täydellinen levite pizzan päälle. LUE MYÖS:  Usko tai älä: Hummuksen syönti voi lopettaa tupakoinnin

Salsa: Salsan tomaatit, valkosipuli ja mausteet antavat hyvää piristystä pizzalle. Lisäksi salsa on täynnä C-vitamiinia.  KATSO RESEPTI:  Itse tehty tomaattisalsa

Persikat: Persikka pizzan päällä voi kuulostaa oudolta, mutta älä tuomitse ennen kuin maistat. Lisäksi persikat ovat täynnä A-, B- ja C-vitamiineja sekä täyttävää kuitua.

Kananmunat: Kananmunat tuovat pizzaan makua ja rakennetta, mutta lisäksi saat niistä proteiinia ja D-vitamiinia.

Lohi: Lohi sisältää paljon omega-3-rasvahappoja, jotka voivat auttaa madaltamaan riskiä sairastua sydän- ja verisuonisairauksiin. Lohi voi myös maistua herkulliselta pizzan täytteenä.

Punajuuri: Punajuuri on täynnä fytonutrientteja, joilla on syöpää ja tulehduksia estäviä ominaisuuksia. Punajuuri maistuu pizzan päällä hyvältä esimerkiksi vuohenjuuston kera.

Kukkakaali: Jos pizzan pohjankin voi tehdä kukkakaalista, miksei kukkakaalia voisi käyttää pizzan täytteenäkin? Kukkakaalissa on melko vähän hiilihydraatteja, mutta paljon C- ja K-vitamiineja, beetakaroteenia sekä kuitua.

Lehtimangoldi: Tämä vihreä lehtivihannes on täynnä kaliumia ja kalsiumia. Kokeile peston kanssa pizzan päällä!

Kokeile myös näitä reseptejä:

Lähde: Glamour

MTV LIFESTYLE

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme