Mainos
Mainos

Design - suomalaistyttöjen unelma-ammatti

Libresse ja JC käynnistävät designkilpailun nuorille tytöille. Kilpailussa nuoret tytöt saavat mahdollisuuden suunnitella oman pikkuhousukuosin. Tuomaristo arvioi finaalin alushousukuoseja niiden persoonallisuuden ja luovuuden pohjalta. Värit ja omaperäiset, muista erottuvat kuosit ovat tärkeitä kriteereitä töitä arvioitaessa.

Kiinnostus designia kohtaan on suurempaa kuin koskaan aikaisemmin. Libressen teettämän pohjoismaisen tutkimuksen mukaan joka neljäs pohjoismaalainen tyttö haaveilee työstä designin parissa. Suomalaisista tytöistä noin 20% pitää designin alalla työskentelemistä unelma-ammattinaan. Tutkimukseen vastasi yhteensä 3 057 tyttöä, joista 1 101 oli ruotsalaisia, 626 tanskalaisia, 523 suomalaisia ja 804 norjalaisia.

Marimekkoa pidetään edelleen parhaana suomalaisena brändinä: jopa 33% vastaajista ilmoitti sen suosikkimerkikseen. Libresse antaa suomalaisillekin tytöille mahdollisuuden päästä kokeilemaan designerin taitojaan järjestämällä pohjoismaisen designkilpailun yhdessä JC:n kanssa.

Libresse ja JC käynnistävät designkilpailun nuorille tytöille. Kilpailussa nuoret tytöt saavat mahdollisuuden suunnitella oman pikkuhousukuosin. Tuomaristossa on mukana mm. Taideteollisen korkeakoulun Timo Salli.

- Kiinnostus designia kohtaan kasvaa jatkuvasti ja hakijoiden määrä designoppilaitoksiin on suurempi kuin koskaan aikaisemmin. Haluamme kilpailun kautta rohkaista nuoria tyttöjä luovaan suunnitteluun. Kilpailuun osallistumalla tytöt saavat tuntua designin parissa työskentelemisestä, kertoo tuomariston puheenjohtaja David Carlsson.

Voittajan suunnittelemat pikkuhousut myyntiin kaikkiin JC-liikkeisiin

Libressen kilpailu alkoi kesäkuun 27. päivä ja on käynnissä koko kesän ajan. Kilpailuun osallistuvat suunnittelevat kuosin JC:n pikkuhousuihin Libressen internet-sivuilla. Joka viikko äänestetään paras kuosi ja pohjoismainen tuomaristo valitsee elokuussa kilpailutöistä voittajan, jonka suunnitelemat pikkuhousut tulevat myyntiin kaikkiin pohjoismaiden JC -kauppoihin.

- Arjen designista on tullut yhä tärkeämpää tuotteen erottumisen kannalta. Kuukautissuojien pakkaustenkin tulisi olla yhtä näyttäviä kuin mitkä tahansa asusteet ja tuotteet, joita päivittäin käytämme. Sen takia olemme tuoneet markkinoille designattuihin yksittäispakkauksiin pakattuja siteitä. Kilpailu JC:n kanssa tukee design-kampanjaamme, kertoo Margareta con Renteln, Libressen Regional Marketing Support Manager.

Pohjoismainen tutkimus

Jopa 58% pohjoismaisista tytöistä pitää designia tärkeänä vaatteiden, tavaroiden ja sisustuksen osa-alueena. Tutkimukseen osallistuvat käsittivät designin merkityksen hieman eri tavoin eri Pohjoismaissa. Suomalaisille ja ruotsalaisille tytöille design merkitsee muotoa ja tyylikkäitä tuotteita. Tanskassa design mielletään enimmäkseen luksukseksi ja Norjassa vaatteiksi ja muodiksi.

Pohjoismainen tuomaristo

Tuomariston puheenjohtaja on David Carlson, jonka David Design-brändi on ollut jo lähes 20 vuoden ajan tunnettu ja kunnioitettu tavaramerkki myös kansainvälisissä designpiireissä. Lisäksi tuomareina ovat muun muassa Timo Salli, teollinen muotoilija ja taiteilija, joka on niittänyt mainetta taiteen alalla aina kokeellisista installaatioista sisustussuunnitteluun ja luovaan huonekaludesigniin ja Halldór ”Dori” Gíslason – Kunsthögskolen, Pohjoismaiden nuorimman arkkitehtikoulun perustaja.

Kuvat: Shutterstock, Futureimagebank, Maria Aarnio

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot