Mainos
Mainos

Haluatko rantakuntoon? Kokeile helppoa ja herkullista kuntoilijan treenipastaa!

Kokeile herkullista kuntoilijan treenipastaa!

Nyt kun kevät alkaa vihdoin nostaa päätään, on monella kuntoilun määrä lisääntynyt, ja se legendaarinen rantakunto häämöttää taas kerran mielessä. Lihakoulu-blogia pitävä HK:n tuotekehityskokki Tero Honkaniemi muistuttaa, että kuntoilu ei kuitenkaan yksin riitä, vaan tueksi tarvitaan myös terveellinen ja monipuolinen ruokavalio.

– Lihasten rakennusaineiksi tarvitaan proteiinipitoista ruokaa, ja hyvälaatuiset hiilihydraatit ovat liikkujan tärkein energianlähde. Molempia tulisi saada jokaisella aterialla, jotta niiden saanti olisi turvattu tasaisesti pitkin päivää. Liian pitkät ateriavälit ja liian kova näläntunne saavat helposti himoitsemaan herkkuja perusruuan sijaan.

Honkaniemen mukaan lihapitoiset pastaruoat ovatkin hyviä vaihtoehtoja runsaasti liikuntaa harrastavalle, ja niiden rakentamisessa vain mielikuvitus on rajana. Esimerkiksi lihaisasta palvikinkusta saa ruokaan reilusti hyvää makua, ja proteiinipitoisuutta saa helposti lisättyä vaikkapa raejuustolla.

– Pastalaadun ja sen muodon voi valita mieltymyksiensä mukaan, mutta itse suosin ruoissani täysjyväpastoja. Edes painoaan pudottavan liikkujan ei kannata nipistää ruokavaliotaan täysin rasvattomaksi, sillä keho tarvitsee myös rasvaa voidakseen hyvin. Rasvalla on runsaasti tärkeitä tehtäviä kuten hormonituotantoon osallistuminen, vastustuskyvyn vahvistaminen, hermosolujen toiminnan ylläpitäminen sekä sydämen ja verenkiertoelimistön kunnon edistäminen.

Nappaa Tero Honkaniemen resepti yksinkertaiseen ja helppoon, mutta ravitsevaan ja vieläpä hyvän makuiseen treenipastaan kuntoilun jälkeen nautittavaksi.

Haluatko oppia lisää lihasta? Lue:

(MTV LIFESTYLE)

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme