Mainos
Mainos

Hyvä startti kevääseen!

Pimein aika kestää enää vähän aikaa. Koita kestää! Kun koulupäivät tuntuvat alkavan hämärässä ja myös päättyvän illan harmauteen, huolehdi itsestäsi ja kehostasi. Näin voit paremmin ja pirteämmin.

Aloita virkistyskuuri heti aamulla: ala juoda mehua. Jos olet aiemmin aloittanut aamusi energiajuomalla tai jopa tyhjin vatsoin, ala nyt juoda hedelmämehua. Mikä parempaa, purista mehusi itse, tai syö hedelmä. Rakasta kehoasi ja anna sille vitamiineja, joita se tarvitsee, muistuttaa collegecandy.com.

Nouse ylös ja liiku! Nouse koneelta vähintään 20 kertaa päivässä, ja tee jotakin. Jos fiilis on hyvä, jatka liikehdintää. Liikkumisen terveysvaikutukset ovat lukuisat: olkapääsi eivät jymähdä, säästyt selkävaivoilta, eivätkä silmäsikään väsy. Venyttele ja pyörittele käsiäsi, kävele vaikka korttelin ympäri tai asuntonne portaat ylös ja alas.

Pysy paikallasi. Useimmilla on kova kiire aina seuraavaan harrastukseen tai tapaamiseen. Jos ryntäilet jatkuvasti ympäriinsä vailla hengähdystaukoa, kehosi alkaa pian stressata. Istu ulkona ja katsele luontoa, ota nokoset tai kuuntele rentoutuskasettia ja meditoi. Anna itsellesi aikaa vain olla ja levätä. Koko ajan ei ole pakko suorittaa.

Ota multivitamiiniannos, jos et ehdi syödä kunnolla. Tarvitset vitamiineja ja hivenaineita. Vaikka ruoasta ja hedelmistä saatuja vitamiineja ei voita mikään, voit paikata väliaikaisen huonosti syömisen aiheuttamia vahinkoja vaikkapa poretabletilla. Talvisin D-vitamiinilisä on lähes pakollinen.

Kuuntele kehosi ja mielesi viestejä. Vaikka olet nuori, kehosi tietää jo yhtä ja toista. Joskus tuntemukselle tai aavistukselle ei ole loogista syytä: jotkin asiat vain tuntuvat vääriltä tai kummallisilta. Kuuntele tällöin itseäsi. Älä jätä huomiotta sitä, mitä et halua kuulla. Jos jokin paikka kolottaa tai vihloo jatkuvasti, lääkärissä käynti kannattaa hermostuttavuudestaan huolimatta. Arvosta itseäsi, kehoasi ja mielipiteitäsi – näin keväästäsi tulee varmasti mainio!

MTV3/Helmi/Maria Aarnio

Lähde: Collegecandy.com

Kuvat: Shutterstock

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme