Mainos
Mainos

Myykö seksi todella? Asiantuntijat tutkivat

Sanotaan, että seksi myy. Nyt tutkijat ovat testanneet, pitääkö väite paikkansa.

Seksi myy, sanotaan, mutta onko sanonnassa perää? Tutkijat havainnoivat sekä miesten että naisten tapaa tutkia mainoksia, kertoo thenextweb.com.

Tutkimuksessa miehille ja naisille esiteltiin muun muassa viettelevää bikinimainosta. Yllättäen miehet katsoivat mainoksesta ensin mallin kasvoja, naiset rintoja!

Kukaan ei varmaankaan ylläty siitä, että bikinimainoksessa miehet katsovat hintatietoa viimeisenä. Mainoksessa esiintyvää tekstiä miehet eivät noteeranneet millään tavalla.

Tutkittaville esitellyssä automainoksessa reaktio oli päinvastainen: miehet katsoivat ensin tekstiä, naiset auton kuvaa.

Tuotetta ei huomioitu

Tutkituista mainoksista provosoivimmassa mallilla on yllään vain mainoksessa esiteltävät kengät. Sekä miehet että naiset katsoivat ensin mallin kasvoja. Naiset vilkaisivat myös kenkiä mallin vartalon tarkastelun jälkeen, mutta miehet eivät kiinnittäneet kenkiin lainkaan huomiota.

Seksi saattaa siis auttaa joidenkin tuotteiden myymistä, mutta kuten kenkämainos paljasti, se voi myös viedä huomiota pois itse tuotteelta. Tätä mainostaja tuskin haluaa.

Daily Mail esittelee havaintokuvat: Näin miehet ja naiset katsovat mainoksia. Kuvissa punainen väri merkitsee, että kohdetta katsottiin paljon.


MTV3/Helmi

Lähde: Thenextweb.com

Kuva: Colourbox

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme