Mainos
Mainos

Näin huippumalli pitää itsensä kunnossa – ruokavalio ja treeni

Yksi alkuperäisistä huippumalleista, Helena Christensen on vielä 41-vuotiaanakin uskomattoman hyvässä kunnossa ja naisella on todella upea vartalo. Nyt huippumalli paljastaa kuntonsa salaisuudet.

Yhden lapsen äiti ja huippumalli Helena Christensen kertoo rakastavansa ruokaa. Hän onkin siis suunnitellut treeninsä siten, että hän voi syödä lähes mitä itse haluaa.

– Aloitin treenin kunnolla oikeastaan vasta kolme vuotta sitten. Yksi suurin syy oli se, että voisin yhä jatkaa kunnolla syömistä. Perheessämme me kaikki rakastamme ruokaa. Hyvässä kunnossa pysyminen on edellytys sille, että voimme yhä nauttia ruoasta, Christensen kertoo The Sunille.

Ruokavalio kohdalleen

Helena Christensen kertoo syövänsä aamuisin puuroa tai jogurttia hunajan kera. Aamuisin hän syö usein poikansa Minguksen kanssa munakkaan, jossa on joukossa tomaattia, perunaa ja basilikaa.

Lounaaksi maistuu jokin suuri salaatti, jossa on joukossa esimerkiksi kanaa ja juustoa. Illalliseksi puolestaan Christensen kertoo nauttivansa mielellään pihvin tai pastaa.

– Voisin elää pastalla loppuelämäni. Äitini on kotoisin Perusta ja söimme aina terveellisesti kotona Tanskassa, kun olin pieni. Äiti antoi meille joka päivä vihannesmehuja, joissa oli punajuurta, selleriä tai persiljaa. Ne eivät aina olleet herkullisia, mutta ne olivat terveellisiä. Nyt teen samoja mehuja pojalleni.

Christensen uskoo myös lähiruokaan.

– Haluan ostaa ruoan suoraan niiltä ihmisiltä, jotka ovat kasvattaneet tai tuottaneet sen. Käymme poikani kanssa paikallisilla maatiloilla tai maalaismarkkinoilla.

Huippumallin treeniohjelma

Christensen kertoo aloittaneensa treenin kunnolla vasta kolme vuotta sitten.

– Olen aina kävellyt todella pitkiä matkoja New Yorkissa päivittäin. Itse asiassa kävelen varmaan 90 prosenttia matkoista kaupungissa.

Christensen kertoo rakastavansa nyrkkeilyä ja naruhyppelyä. Nyt hän on aloittanut myös uimisen ja opettelee pelaamaan tennistä poikansa kanssa kerran viikossa.

– Rakastan myös juoksemista ulkona. En juokse pitkiä matkoja, mutta ehkä noin 20 minuuttia kolme kertaa viikossa. Se on paras keino aloittaa päivä. Kaksikymmentä minuuttia riittää siihen, että syke nousee, mutten rasita itseäni liikaa.

Christensen kertoo myös aloittaneensa Jukari Fit to Flex -tunnit.

– Se on jotain täysin erilaista kuin mitä olen koskaan kokeillut. Jo viiden minuutin kuluttua hikoilen todella paljon. Rakastan sitä tunnetta.

Kyseessä on kanadalaisen Cirque du Soleil -sirkusryhmän ja Reedbookin yhteistyössä kehittämä kuminauhatreeni. Treenissä käytetään apuna kuminauhaa ja liikkeet muistuttavat joogasta ja tanssitunneilta tuttuja liikesarjoja.


Kuvat: Wireimage/AOP, Getty Images

Lähde: The Sun

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme