Mainos
Mainos

Näin nautit illallisesta ulkona unohtamatta dieettiäsi

Oliko uudenvuoden lupauksesi pudottaa painoa? Näin nautit herkullisesta ravintolaillasta ilman, että hyvin alkanut dieettisi menee pilalle.

Olet tehnyt vakaan uudenvuoden lupauksen painonpudotuksesta, mutta suunnitelmasi uhkaavat mennä mönkään viimeistään silloin, kun menet ravintolaan syömään ja näet houkuttelevan ruokalistan aperitiiveineen ja jälkiruokineen. Ei syytä huoleen! Jos pidät mielessä nämä helpot Bettyconfidential.comin kikat, voit nauttia illallisesta ilman huonoa omaatuntoa.

1. Jaettu ilo kaksinkertainen ilo!

Helppo tapa puolittaa kalorit on jakaa suosikkiannoksesi seuralaistesi kanssa. Tilatkaa puolitettavaksi yhteiset alkupalat tai jälkiruoka ja nauttikaa omat pääruuat – tai miksette jakaisi myös pääruokia keskenään. Kunhan pidätte huolta, että joukossa on myös pari terveellisempää ruokavaihtoehtoa.

2. Muista lautasmalli

Ai mikä lautasmalli? No se, missä puolet pitäisi olla kasviksia tai hedelmiä, 1/4 vähärasvaisia proteiineja, ja toinen 1/4 viljatuotteita ja hiilihydraatteja. Tämä helpottaa sinua annoksen tilaamisessa. Varmista, että lautasellasi on reilusti vihanneksia ja pysyt hyvässä kunnossa!

3. Pidä tavoitteesi mielessäsi

Painoa on mahdollista pudottaa ilman, että tarvitsee nähdä nälkää. Nauti ateriastasi, keskity makuihin ja herkullisiin aromeihin sen sijaan, että ahmisit annoksen hetkessä. Tarkkaile oloasi ja kysy itseltäsi: "Olenko kylläinen?" Ja kun tiedät olevasi täynnä, laske aterimet alas! Saatat tuntea houkutusta syödä kaiken, koska annos on niin maukas, mutta muistuta itseäsi ettei tämä tule olemaan viimeinen kerta, kun syöt ravintolassa.

4. Suunnittele

Tämä on osa tietoista syömistä. Päätä jo ennen kuin lähdet kotoa, mitä aiot tilata ja kuinka paljon aiot käyttää rahaa. Monien ravintoloiden menut löytyvät nykyään netistä, joten voit tutkia niitä rauhassa etukäteen. Jos asetat tavoitteet itsellesi valmiiksi, sorrut pienemmällä todennäköisyydellä mässäilyyn.

5. Älä jätä lounasta väliin

Yksi osa etukäteissuunnittelua on, että et näe nälkää ennen illallista. On parempi syödä useita pieniä aterioita päivän aikana, kuin pitää verensokeri alhaalla ja ahmia sitten kovassa nälässä kaiken maailman herkut napaan. Tämä ohjenuora toimii arkena muutenkin. Syö järkevästi myös päivällä – niin, että olet sopivan nälkäinen nauttiessasi ravintolan ruuasta, etkä niin nälissäsi, että halua tilata yhden jokaista ruokalajia!

6. Älä pelkää "tehdä Sallyja"

Kun Harry tapasi Sallyn -elokuvan Sally on jäänyt ikuisesti katsojien mieliin. Kaikki varmasti muistavat sen tietyn ravintolakohtauksen – tässä ei nyt kuitenkaan puhuta siitä, vaan siitä miten Sally tilasi ateriansa tarkalleen juuri sellaisena, kuin hän haluaa sen. Älä siis pelkää kysyä tarjoilijalta terveellisempiä vaihtoehtoja ateriavalintaasi. Jos haluat vähemmän öljyä, voita tai majoneesia, sano se rohkeasti.

7. Älä nauti runsaskalorisia juomia ateriasi kanssa

Ellet suunnitellut etukäteen nauttivasi yhtä drinkkiä, älä sorru tilaamaankaan niitä ruuan kanssa. Pysyttele terveellisissä ruokajuomissa. Muista, että voit aina tiedustella tarjoilijalta juoman ravintosisältöä.

8. Nauti!

Salli itsellesi tämä illallinen! Muista, että kaikessa on kyse kohtuudesta. Jos yrität olla liian ankara itsellesi, voi olla, ettet nauti koko ateriasta. Näin ollen saatat tuntea houkutusta hylätä koko dieetin seuraavan kerran, kun menet ravintolaan.

MTV3/Helmi

Kuvat: Shutterstock

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme