Mainos
Mainos

Näin pääset eroon alleista!

Haluatko kiinteyttää käsivarsiasi ja päästä eroon alleista? Helpolla kunto-ohjelmalla saat upeat kiinteät käsivarret, joita kelpaa esitellä hihattomassa puvussa.

Kesän kuumina päivinä monilla naisilla saattaa olla ongelmia pukeutumisen kanssa. Olkaimeton mekko on ihanan viileä päällä, mutta käsivarsien roikkuvat allit eivät näytä hyvältä. Kunto-ohjaaja Jane Dopling suunnitteli ohjelman, jossa treeni kohdistuu pääasiallisesti olkalihaksiin. Sen avulla voit treenata ojentajalihaksen sekä hauiksen kuntoon.

Treenaa näin:

Sivuliike:

Makaa kyljelläsi niin, että vain vasen kyynärvartesi, lanteesi ja jalkasi ovat kiinni lattiassa.

Aseta oikea kämmenesi lattiaan eteesi säilyttääksesi tasapainosi.

Jännitä vatsalihaksiasi ja nosta kehosi ylös lattiasta vasemman käsivartesi ja jalkojesi varaan.

Tee 12 toistoa ja vaihda puolta. Liikkeen pitäisi tuntua rinnassa, selässä ja vatsalihaksissa.

Ojentajaliike:

Aseta selin tukevan penkin tai matalan pöydän eteen. Aseta kämmenesi sen päälle niin, että sormesi tulevat reunan yli. Laita jalkapohjasi lattiaan mahdollisimman kauas itsestäsi.

Jännitä vatsalihaksesi ja laske takapuolesi kohti lattiaa niin, että kyynärvartesi muodostavat 90 asteen kulman. Nouse sitten takaisin ja toista liike. Olen tarkkana, että kädet pysyvät lähellä kylkiäsi ja kyynärpääsi osoittavat kohtisuoraan taakse.

Pidä selkäsi suorassa. Toista liike niin monta kertaa kuin jaksat.

Olkalihasliike kuminauhan kanssa:

Kiinnitä kuminauha esimerkiksi porraskaiteeseen.

Seiso suorassa ja ota kuminauhan päistä kiinni ja liikuta käsiäsi suorina alas vetäen nauhasta kunnes kätesi ovat lantiosi takana.

Pidä käsiäsi siinä asennossa, kunnes tunnet liikkeen olkalihaksissasi.

Palauta kätesi eteen. Toista 8 kertaa.

Teksti: MTV3 Helmi

Kuva: Shutterstock

Lähde: The Sun

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme