Mainos
Mainos

Nukuitko huonosti? Nämä merkit kertovat väärästä unirytmistä

Kiireinen elämäntyyli ja hektinen tahti töissä vaikuttavat usein helposti elintärkeään uneen.

Mikäli kärsit jatkuvasta väsymyksestä, tilanteeseen on syytä ryhtyä etsimään virkistävää ratkaisua. Fitsugar-sivuston esittelemien merkkien avulla tunnistat itsestäsi piirteet, joista eroon päästäkseen omaan nukkumiseen on syytä kiinnittää huomiota.

Luotat torkku-painikkeeseen

Tapa viivytellä heräämistä aamulla viimeiseen saakka kertoo huonosta unirytmistä. Torkuttaminen ei helpota heräämistä lainkaan. Katkonainen uni ei myöskään tee yhtään pirteämmäksi. Jos herätyskelloon on vaikea herätä, on syytä mennä illalla aikaisemmin nukkumaan.

Tarvitset päiväunia

Ihminen ei aina voi olla yhtä pirteä, vaikka yöllä olisikin tullut nukuttua riittävästi. Jatkuva tarve nukkua päiväunia kertoo kuitenkin usein siitä, ettei yöllä ole tullut nukuttua riittävästi.

Et ole pirteä herätessäsi

Jos aamulla kestää pitkän aikaa, että itsensä saa kunnolla hereille, on unirytmissä parantamisen varaa. Jatkuvan pöhnäisen olon ei tulisi olla kenellekään ominainen.

Sinulla ei ole yöllä mitään tekemistä

Jos olonsa tuntee aamuisin jatkuvasti pöhnäiseksi, on syytä miettiä, mikä valvottaa iltaisin. Television ääressä roikkuminen tai tietokoneella yömyöhään viihtyminen ei tee hyvää ennen nukkumaanmenoa. Kokeile muuttaa rutiinejasi ja huomaa, kuinka olet jo heti aamusta energisempi!


MTV3/Helmi

Lähde: Fitsugar

Kuva: Shutterstock

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot