Mainos
Mainos

Vartalotyyppi: Kynä

Vartalotyyppinä kynä on yleensä hoikka ja tasapaksu, eli hartioiden, lantion ja vyötärön väliset erot eivät ole suuret.


Esimerkkinä kynätyypistä ovat Gwyneth Paltrow ja Nicole Kidman.

– Olen tyytyväinen vartalooni, mutta olen aina haaveillut hieman suuremmista rinnoista. Syön koko ajan, mutta vartalonmuotoni ei muutu, kertoo Kidman Glamour-lehdelle.


Hyviä uutisia! Kynätyypillä on vauhdikas aineenvaihdunta, joten hoikkana pysyminen on suhteellisen helppoa. Huonoina uutisina fitness-asiantuntija Tim Bean kertoo, että hoikkuus ei automaattisesti tarkoita terveyttä.


– Hoikat ihmiset kuvittelevat, että he voivat syödä huoletta mitä tahansa. Silti kannattaa kiinnittää huomiota siihen, mitä suuhunsa laittaa. Rasva voi tukkia verisuonia ja lisää sydän- ja verisuonitautien riskiä, Bean kommentoi.

Mitä syödä?


Vilkas aineenvaihdunta vaatii neljä, viisi pientä ateriaa päivässä. Syö runsaasti proteiinia, jos haluat rakentaa pyöreitä muotoja ja kasvattaa lihaksia. Ravintoterapeutti Fiona Hunter suosittelee aamiaiseksi kokojyvää ja hedelmiä, esimerkiksi muroja maidolla ja banaania, lounaaksi esimerkiksi munaleipää tai hummussalaattia ja illalliseksi vaikkapa naudanlihaa, kasviksia ja tummaa riisiä.

Miten treenata?

Jos haluat saada lisää kurveja, keskity lihasten rakentamiseen toivotuille alueille. Esimerkiksi takapuolen alueelle ja hartioihin saat lisää pyöreyttä treenillä. Julkkisten personal trainer Dan Roberts muistuttaa, että kynävartaloinen ei kerää kovin helposti lihasmassaa, joten joudut treenaamaan kuin kehonrakentaja konsanaan, esimerkiksi kolme kertaa viikossa.


Teksti: MTV3/Helmi

Kuvat: Wireimage/AOP

Lähde: Glamour

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme