Mainos
Mainos

Kinkut sulamaan ja salille! Mutta mistä motivaatio? Katso Fitness-naisten vinkit

Joululomalla ja sen jälkeen voi treenimotivaatio olla hukassa. Eevin ja Nannan vinkeillä liikunta alkaa jälleen maistua!

Joulun aikaan moni rauhoittuu nauttimaan pyhistä, läheisten seurasta ja hyvästä ruoasta. Kun kinkut ja suklaat on syöty, on monella rentoutuneella kuntoilijalla edessään tahmea paluu treenien pariin. 

Fitnesspäiväkirjat-sarjasta tuttujen Eevi Teittisen ja Nanna Karalahden neuvoilla treenitauko ei venähdä luvattoman pitkäksi ja kuntoilusta tulee uudelleen osa arkea.

Teittisen mukaan tehokkain lääke motivaatio-ongelmiin on ryhtyä tuumasta toimeen viivyttelemättä.

– Motivaatiovaje lähtee usein sillä, että menee salille tai lenkkipolulle ja muistaa taas, kuinka hyvä fiilis liikkumisesta tulee. Kun muuri on murrettu, treeniin on taas helppo päästä kiinni. Eli rohkeasti vaan liikkeelle, siitä se taas lähtee rullaamaan! nainen kannustaa.

Myös kotona tai luonnon helmassa voi hikoilla: Nanna vinkkasi helpon kotitreenin ohjeet Fitnesspäiväkirjojen Instagram-tilillä. Jos kuva ei näy, katso se tästä.

Myös pidemmän tähtäimen tavoitteet voivat auttaa alkuun pääsemisessä.

– Itselleen voi asettaa tavoiteporkkanan, kuten lähestyvän loman, juhlat tai vaikka kesän. Tärkeintä on hakea hyvää fiilistä liikkumisesta! Teittinen muistuttaa.

Miten Nanna kehottaa toimimaan treenimoodin saavuttamiseksi? Katso naisen vinkit videolta artikkelin yläpuolelta.

Fitnesspäiväkirjat 2. kausi AVAlla keväällä 2016

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme