Mainos
Mainos

Ryhti kuntoon ja peppu pinkeäksi – testaa personal trainerin tehokas puistotreeni

Lenkkipolkujen varret ovat otollisia paikkoja lihaskuntotreenin tekemiseen. Personal trainer Eevi Teittinen vinkkaan upean treenin, jonka avulla saa pakarat kiinteäksi ja lisää ryhtiä.

Juoksulenkin aikana voi hyödyntää puistopenkkejä ja tehdä samalla monipuolisen ja nopean treenin. Fitnesspäiväkirjat-ohjelmasta tuttu Eevi Teittinen vinkkaa blogissaan tehokkaan puistotreenin.

Askellus penkille 

Toimi näin: Eevi neuvoo pitämään keskivartalon suorana ja ryhdikkäänä liikkeen tekemisen aikana. Askella yksi jalka kerrallaan penkille ja nosta toinen polvi ylös. Liikkeen aikana voi myös hyödyntää nilkkapainoja.

Määrä: Tee 20 toistoa per jalka, 3-4 sarjaa.

Punnerrus penkkiä vasten

Toimi näin: Pidä keskivartalo suorana ja aktivoi lavojen lisäksi myös koko keskivartalo. Aseta kädet hartioiden leveydelle kämmenet auki rentona. Lähde koukistamaan käsiä, niin että kyynärpäät avautuvat sivulle. Eevi kertoo blogissaan, että liike kehittää rintalihaksia, jotka vaikuttavat myös ryhtiin.

Määrä: Tee 5-15 toistoa, 3-4 sarjaa.

Sivulankku penkillä

Tee näin: Eevi pyytää asettumaan sivulankkuun. Samalla täytyy katsoa, että käsi on suorassa linjassa olkapään kanssa. Aktivoi keskivartalo ja katso että olet mahdollisimman suorassa asennossa, jolloin joudut kannattelemaan itseäsi keskivartalon ja ylävartalon lihaksillasi. Muista pitää peppu liikkeen aikana tiukkana. Nosta sitten vapaana oleva käsi ylös ja kurkota sen jälkeen kädellä kohti vastakkaista kylkeä vartalon etupuolelta.

Määrä: Toista liikettä 10 kertaa ja vaihda puolta, 3-4 sarjaa.

Huom! Nainen kehottaa, että treenin toistoalueet voi kehittää oman kunnon mukaan.

Eevi on päivittänyt myös Fitnesspäiväkirjojen Instagram-tilille loistavia treeniliikkeitä. Alapuolelta löydät naisen suosikkipakaraliikeen.

Tiesithän, että Fitnesspäiväkirjojen Instagrammissa on käynnissä kesäkisa? Tällä hetkellä aiheena on syksyn treenitavoitteet. Kerro mikä on alkavan syksyn treenitavoitteesi ja ota aiheeseen liittyvä kuva. Julkaise kuva Instagramissa ja lisää hastag #fitnesspäiväkirjat. Lue lisää kilpailusta!

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme