Mainos
Mainos

Unelmana fitnesskisat? Eevi Teittinen listaa aloittelijan pahimmat virheet

Eevi Teittinen varoittaa aloittelevan fitness-harrastajan pahimmista sudenkuopista.

Fitnesspäiväkirjojen toisella kaudella päästään seuraamaan, miten Eevi Teittinen valmistautuu elämänsä ensimmäisiin bikini fitness -kilpailuihin. Lajista haaveileville luvassa on hyödyllinen kurkistus alan arkeen, sillä Teittinen onnistui jo ensimmäisissä SM-kisoissaan nappaamaan voiton omassa sarjassaan.

Aloittelevien fitness-mimmien tielle kätkeytyy monta petollista sudenkuoppaa. Menestyminen edellyttää kärsivällistä puurtamista, mutta lopussa uurastus palkitaan parhaassa tapauksessa mitalilla.

1. Itsetuntemus kateissa

Tiedä mistä aloitat – ennen kisakauden aloittamista on tärkeää tuntea ja tiedostaa omat lähtökohdat, kyvyt ja resurssit.

2. Ahneus

Älä lähde heti hakemaan suurinta palkintoa. Fitnessissä pitäisi malttaa edetä askel kerrallaan.

3. Epärealistisuus

Muista realiteetit. Mieti, mikä on järkevää – esimerkiksi treenimäärien suhteen.

Teittinen on avannut omia kokemuksiaan ensimmäisestä kisakaudestaan Minifitness-blogissaan. Tärkeään rooliin vuoden aikana nousi muun muassa oman kropan viestien kuunteleminen.

– Kuuntelin kehoni viestejä tarkkaan. Oli tärkeää tietää koko ajan, missä mennään ja koska on ehkä liikaa? Kehon tilaa mitattiin myös esimerkiksi verikokeilla sekä verenpainetta ja sykettä seuraamalla. Jos olo oli todella huono, en mennyt väkisin tekemään hiittiä. 

Liian ahneeksi ei myöskään kannata heittäytyä, sillä kisakaudellakaan kaikki ei aina mene täysin putkeen.

– Joka päivä ei voinut odottaa itseltään parasta. Toisena päivänä hommat saattoivat luistaa kuin unelma, toisena taas kaikki tuntui vaikealta ja mahdottomalta.

Fitnesspäiväkirjat toisen kauden jaksoin AVAlla torstaisin kello 21

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme