Mainos
Mainos

Video: Fitness-kaunotarten vinkit: Näin helposti vältyt joulukiloilta

Nanna Karalahti ja Eevi Teittinen opastavat, kuinka joulusta voi nauttia kerryttämättä ylimääräisiä kiloja lanteille.

Kun joulupöydät notkuvat kinkusta ja suklaasta, voivat houkutukset viedä vallan ja ahkerakin treenaaja saattaa huomaamattaan sortua ylensyöntiin.

Fitnesspäiväkirjat-sarjasta tuttujen Nanna Karalahden ja Eevi Teittisen vinkeillä joulunpyhistä- ja herkuista voi kuitenkin nauttia hyvällä omallatunnolla ja ilman, että kunto ja kroppa kärsivät.

Teittinen kehottaa kiinnittämään huomiota erityisesti siihen, mitä suuhun päätyy. Kannattaa muistaa, että tähtitortut ja konvehtirasiat eivät ole ainoa tapa herkutella.

Eevin joulupöydästä löytyy jouluinen raakakakku. Jos kuva ei näy, katso se tästä. Kakun resepti Eevin blogissa.

– Itse olen tehnyt niin, että olen korvannut perinteiset jouluherkut raakakakulla tai raakasuklaalla. Kaloreitahan niissä voi olla yhtä paljon kuin perinteisissä herkuissa, mutta niitä tulee syötyä vähemmän. Näin ollen ei tule superähkyä.

Myös päivälliskattaukseen kannattaa mahduttaa terveellisiäkin vaihtoehtoja.

– Yksinkertainen ja toimiva vinkki on laittaa joulupöytään myös salaattia ja kasviksia. Ne täyttävät vatsaa, eikä tule silloin syötyä niin paljoa kaikkea muuta, Teittinen vinkkaa.

Nanna Karalahti kannustaa pitämään kiinni säännöllisestä ruokailurytmistä myös lomaillessa. Katso Nannan vinkit videolta artikkelin yläpuolelta!

Fitnesspäiväkirjat 2. kausi AVAlla keväällä 2016

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme