Mainos
Mainos
Jenni Levävaara saitin kansikuva

Kuvat: Kalle laihtui 24 kiloa – huima muutos sohvaperunasta treenaajaksi!

Rakas, sinusta on tullut Pullukka -ohjelmasta tuttu Kalle käänsi kelkkansa seitsemän viikon aikana ja oli laihdutusurakan jälkeen kuin uusi mies.

Rakas, sinusta on tullut pullukka -ohjelmassa ylimääräisiä kiloja lähti karistamaan Kalle, jonka valmentajaksi ryhtyi vaimo Jenni. Jennillä olikin valmennukseen tiukka ote ja paljon tietotaitoa.

Lähtötilanteessa Kalle totesi, että hänellä on sohvaperunan vartalo. Kiloja miehelle oli tuohon mennessä kertynyt peräti 117,7 kiloa.

Syynä oli sohvalla pelaten valvotut yöt, joiden aikana hän oli pelaamisen ohella herkutellut esimerkiksi jäisillä joulutortuilla.

Jenni tiukoissa treeneissä ja Kallen urheilutaustalla kaksikko lähti tavoittelemaan täyspottia, jota varten olisi karistettava 16 kiloa tai enemmän. Korkea kilomäärä ei kuitenkaan ollut liian kova tavoite.

Seitsemän viikon aikana nimittäin Kalle karisti 23,7 kiloa ja painoi lopulta vain 94 kiloa.

Nähdessään kaventuneen miehensä Jenni ei pystynyt pidättelemään kyyneleitä ja totesi, että hänen vierellään seisoi komein, sitkein ja sinnikkäin mies, joka on koskaan hänen tiellensä sattunut.

Mies itsekin toteaa, että komea tulos oli pariskunnan yhteinen saavutus.

Kalle
Copyright: Pyry Antero Photography. Kuva: Pyry Pietiläinen.
RSOTP_K3_PRESSI_EPS4_Kalle_Jälkeen
Copyright: Pyry Antero Photography. Kuva: Pyry Pietiläinen.

– En voi valittaa Jennin valmennustyöstä tai tuesta. Tämä oli meidän yhteinen saavutus. En usko, että olisin yksin näin onnistunut. Jennin palaute oli koko ajan reilua ja rehtiä. Jos oli tarvetta, niin kyllä hän välillä antoi kritiikkiäkin, mutta kuitenkin positiivisen kautta. En varmasti olisi jaksanut – eikä Jennikään – jos hän olisi nalkuttamalla töninyt eteenpäin, Kalle miettii MTV.fin haastattelussa.

Mies toteaa myöskin, että urheilutaustasta on ollut hänelle apua urakan aikana. Se auttoi miettimään etukäteen aikatauluja ja asennoitumaan siihen, millaista painonpudotus tulisi olemaan.

– Samalla katsoimme treenejä sen mukaan, ettei loukkaantumisia pääsisi tulemaan ja että pää kestäisi mukana. Tiesin, ettei tarvitse repiä kokoajan hampaat irvessä ja ikenet verillä. Luotin siihen, että esimerkiksi reipas aamukävely sopisi paremmin kuin juokseminen. Vetäisin puoli tuntia pidemmän kävelyn aamulla ja vältin näin loukkaantumiset, hän toteaa.

Aina hän ei kuitenkaan malttanut olla pitämättä kiinni siitä, ettei tulisi ylilyöntejä tai urheiluvammoja. Mies muun muassa teippasi huonojen kenkien auki repimät kantapäänsä ilmastointiteipillä.

Myöskin itsekurin säilyttäminen vaati ponnistelua. Kalle miettii jälkikäteen, että kellotettu syöminen vaati toisinaan häneltä ponnisteluita.

Eräs ruoka myöskin poistui dieetin jälkeen lopullisesti ruokalistalta.

– Kanamuninen syöminen, ei kiitos enää! Niistä söin itseni pihalle. Söin noin puoli kiloa valkuaista joka päivää kohden. Ei tee vieläkään mieli.

Katso nettiekstrasta Jenni Levävaaran vinkit treenaamiseen! 

Katsomo-video ei ole saatavilla

Rakas, sinusta on tullut pullukka AVAlla keskiviikkoisin kello 21.00!

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme