Mainos
Mainos

Valmentaja kertoo: Tällainen on Suurin pudottaja -kilpailijoiden tavallinen treenipäivä

Suurin pudottaja -sarjassa kilpailijat karistavat liikakilojaan kahden valmentajan johdolla ja treenaavat äärirajoillaan. Ota selvää, millainen on kilpailijoiden tavallinen treenipäivä!

Kilpailijat pudottavat Suurin pudottaja -sarjassa viikoittain paljon enemmän kiloja kuin moni kotioloissa laihduttava. Tämä on mahdollista ammattitaitoisten valmentajien tekemien tarkkojen liikunta- ja ravintosuunnitelmien johdosta. Personal trainer ja punaisen joukkueen valmentaja Jenni Levävaara kertoo, millainen on kilpailijoiden tavallinen treenipäivä.

Aamu alkaa reippaalla lenkillä

Jennin joukkueeseen kuuluvat kilpailijat juovat aamuisin paljon: pääasiassa sitruunavettä, mutta osa nauttii aamuisin myös kupillisen kahvia – ja vähän kookosöljyä. Nesteytys on tärkeää pitää kunnossa jo aamusta asti, sillä päivän ensimmäinen treeni tehdään tyhjällä vatsalla.

– Vedenjuonnin jälkeen on aamuaerobisen aika ja kilpailijat lähtevät lenkille, jonka jälkeen nautitaan kunnon aamupala, Jenni kertoo.

Päivätreenit ovat usein raskaimmat

Kilpailijoille päivän rankimmat treenit ajoittuvat usein iltapäivään. Tätä ennen on tärkeää syödä ravitseva lounas.

– Päivällä syödään kunnollinen lounas ja päivän päätreenit on pidetty iltapäivällä, Jenni toteaa.

Iltaisin huolletaan kehoa

Kilpailijoiden kehoa ei haluta hurjasta treenimäärästä ja tiukaksi hiotusta ruokavaliosta huolimatta ajaa väsymykseen. Tästä syystä valmentajat miettivät erityisen tarkkaan päivän kulkua pohtiessaan, millainen liikunta on keholle vielä hyväksi. Raskaiden haasteiden jälkeen otetaan kevyimmin.

– Iltaisin toinen treeni on päivästä riippuen ollut joko palauttavaa kehonhuoltoa tai kevyttä aerobista liikuntaa, Jenni kertoo.

Viikonloppuisin otetaan kevyemmin

Lepo on liikkuvalle ihmiselle äärimmäisen tärkeää ja Suurin pudottaja -sarjassa viikonloppuisin otetaan tavallisesti kevyemmin. Kilpailijat viettävät kaiken aikansa Suurin pudottaja -leirillä ja tästä syystä kilpailijoille pyritään kuitenkin joka päivä järjestämään tekemistä saunomisesta foamrollaukseen – jottei aika käy pitkäksi.

– Viikonloppuisin treenejä on vähemmän ja viikkojen aikana kilpailijat ovat pitäneet joitakin lepopäiviä. Lepopäiviä ei kuitenkaan ole ollut kovin montaa, vaan olemme huomioineet sen, että toisinaan treenit ovat olleet kevyemmät, Jenni toteaa.

Suurin pudottaja AVAlla ma–to klo 20 ja sunnuntaisin klo 21.

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme