Mainos
Mainos

Jannin peppuoperaatio meni pahasti pieleen – julkaisi todisteeksi kuvan väärin sojottavasta implantista

Väärin asennettu pakaraimplantti on aiheuttanut nuorelle naiselle useamman vuoden ajan niin fyysistä kipua kuin henkistä ahdistusta. 

Siitä hetkestä, kun Janni Halonen vuonna 2013 teki päätöksen hankkia itselleen pakaraimplantit, alkoi aina näihin päiviin kestänyt henkisesti raskas prosessi. Halonen oli ennen päätöstä laittanut useammallekin eri klinikalle pyyntöä hinta-arviosta, mutta lopulta raha oli se, joka ratkaisi. Tiina Jylhän klinikalta tulleessa vastauksessa he olivat tarjonneet naiselle leikkausta puoleen hintaan, jos Halonen suostuisi Kauneusturistit-ohjelmaan.

Asiat sujuivat hyvin siihen asti, kunnes leikkauspäivä koitti. Reilu kuukausi leikkauksen jälkeen Halonen huomasi toisen implantin olevan alempana kuin toinen, mutta naisen valitukseen suhtauduttiin nihkeästi. Kirurgin mukaan tilanne korjaantuisi treenaamalla, vaikka nainen kuinka yritti vakuuttaa kirurgia siitä, että implantti oli kääntynyt ja painoi hermoja.

– Toinen implantti oli alun perin laitettu väärin sisään, ja he syyttivät minua siitä. He sanoivat, että oli minun vikani, koska en ollut hoitanut haavaa tarpeeksi hyvin, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä implantin asennon kanssa.

Halonen teki kaikkensa saadakseen tapaamisen kirurgin kanssa, mutta se muodostui lähes mahdottomaksi.

– Siitä alkoi taistelu. Taistelin lähes pari vuotta päästäkseni tapaamaan kirurgia ja pian huomasin, etteivät he enää vastanneet viesteihini ollenkaan. Vaikka menin klinikalle paikan päälle, mitään ei tapahtunut, Halonen kertoo useamman vuoden taistelustaan.

Kesti puolitoista vuotta, ennen kuin Halonen sai konsultaatioajan Tallinnassa työskentelevälle kirurgille.

– Jouduin itse maksamaan laivaliput Tallinnaan ja takaisin, ja kun pääsin huoneeseen kirurgin kanssa, tapaaminen kesti kirjaimellisesti kaksi minuuttia. Kirurgia ei kiinnostanut ollenkaan, ja vaikka luettelin hänelle, mitä implantissa oli vikana, hän vain katsoi minua takaapäin ja totesi, että mitään vikaa ei löydy, eikä ole syytä korjata.

– Sitten hän nousi tuolista ja käveli ulos huoneesta. Oli hyvin lähellä, etten itkenyt siinä vaiheessa, Halonen kertoo.

Nainen pettyi klinikan toimintaan monin tavoin

Ennen leikkausta Tiina Jylhä oli Halosen mukaan vakuutellut, että jos jokin menee pieleen, he lupaavat hoitaa sen. Korvausta tai edes mainintaa sellaisesta ei ole naisen mukaan kuulunut, vaikka sopimuksessa niin luvattiinkin. Viimeisin Jylhältä saatu viesti on puolentoista vuoden takaa, jossa nainen lupaa ottaa yhteyttä kreikkalaiseen kirurgiin korjausleikkauksen tiimoilta, mutta tämän jälkeen yhtään yhteydenottoa ei ole tullut.

– Olen lähettänyt kymmeniä sähköpostiviestejä klinikalle, joista yhteen viidesosaan on vastattu. Keskustelu heidän kanssaan on ollut todella haastavaa ja yksipuolista, Halonen toteaa. 

"Olisi vähintäänkin reilua, että he korvaisivat leikkaussumman"

Leikkauksesta seuranneita vuosia Halonen kuvailee henkisesti erittäin raskaiksi. Kävellessä kääntynyt implantti ei näyttänyt lainkaan aidolta, ja seisoessa ja istuessa implantti painoi hermoja aiheuttaen kovia alaselkäkipuja. 

– Olisi vähintäänkin reilua, että he korvaisivat leikkaussumman, sillä he rikkoivat sopimusta, eikä lopputulos ollut lainkaan sitä, mitä luvattiin ja toivoin.

Useamman vuoden kestäneen tuloksettoman taistelun seurauksena nainen päätti korjauttaa pakaransa muualla. Neljä vuotta sitten 2000 euroa maksaneen leikkauksen lisäksi nainen joutui maksamaan Kiovassa suoritetun 1500 euron korjausleikkauksen omasta pussista.

Vaikka matka on ollut pitkä, Halonen kertoo olevansa nyt iloinen äärimmäisen helpottunut siitä, että tämä raskas elämänvaihe on nyt takanapäin, eikä hänen tarvitse enää stressata ulkonäöllisiä seikkoja.

– Korjausleikkaus meni todella hyvin ja kirurgi sanoi, että implantti oli kääntynyt ja asetettu aivan liian alas. Nyt uusi kirurgi asetteli sen lihaksen alle ja kaikki ongelmani lähtivät sillä, Halonen iloitsee.

"Erimielisyyksiä tällaisissa tapauksissa on hyvin harvoin"

MTV Lifestyle otti yhteyttä Tiina Jylhään asian tiimoilta. Jylhän mukaan hänellä ei ollut lupaa kommentoida yksityisen asiakkaan asiaa klinikan taholta. 

– Yleisesti voimme sanoa, että mikäli itse leikkauksessa on selkeästi tapahtunut virhe, leikkauksen suorittanut kirurgi on siitä vastuussa ja tekee mahdollisesti tarvittavan korjauksen aina maksutta, Jylhä kommentoi.

– Toisinaan joudumme käymään keskusteluja esimerkiksi näkemyseroista, miksi tai missä tilanteessa mahdollinen ongelma on syntynyt tai minkälainen korjaus ehkä tulisi kyseeseen.

Jylhä lisää, että erimielisyyksiä tällaisissa tapauksissa on hyvin harvoin.

***


Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme