Mainos
Mainos

Naisetko himoshoppaajia? Miehet käyttävät enemmän rahaa jouluostoksilla

Miehet käyttävät juhlapyhinä eniten rahaa etsiessään täydellisiä tuotteita.

Jouluostokset ja lahjapohdinnat ovat monelle pian ajankohtaisia. Siinä missä monet shoppailukuvastot keskittyvät koko perheen ostoksiin, osa mainonnasta kannattaisi suunnata suoraan miehille – he nimittäin käyttävät juhlapyhinä eniten rahaa!

ESPN Research and Analyticsin selvityksen mukaan miehet tuhlaavat lähes jokaisena juhlapyhänä enemmän kuin naiset, kertoo Adage.com. Naiset usein vain katselevat ja kiertelevät monissa kaupoissa, mutta miehet suosivat useiden ostosten tekoa yhdessä kaupassa. He myös ostavat pelkän katselemisen sijaan.

39 prosenttia miehistä tuhlaa pyhinä enemmän kuin naiset. 44 prosenttia miehistä myönsi käyttävänsä enemmän rahaa juhla-aikaan, ja 56 prosenttia käytti ostoksiin myös enemmän aikaa.

Miehet eivät välitä hinnasta yhtä paljon kuin naiset, sillä he haluavat saada ostokset hoidettua. Miehet etsivät ostoksilla laatua: useiden selvityksen mukaan miehet saattavat maksaa ostoksesta enemmän, koska tuote on juuri sitä, mitä he ovat lähteneet hakemaan.

Selvitykseen osallistui 1800 aikuista joulukuussa 2012 ja helmikuussa 2013. Selvitystä varten myös jalkauduttiin kauppoihin ja haastateltiin 20 aikuista. ESPN teki selvityksen yhdessä tutkimusfirma Ipsoksen kanssa.


Lue myös:

(MTV LIFESTYLE)

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot