Mainos
Mainos

Parikymppinen mies käytti tuhansien eurojen arvoista kelloa kuukauden ajan – arvaatko seuraukset?

Parikymppinen mies paljastaa, kuinka paljon kalliin kellon pitämien muutti hänen elämänkatsomustaan.

Business Insiderin toimittaja Dennis Green päätti testata, suhtautuvatko ihmiset häneen eri tavalla, jos hän pitää ranteessaan erittäin kallista kelloa. Mies hankki itselleen kuukaudeksi 5500 euron arvoisen Rolex Explorerin ja luuli, että kello tulisi muuttamaan hänen maailmansa totaalisesti.

– Huomasin katselevani kelloa koko ajan. En ajan takia, vaan koska halusin silmäillä kelloa yhä uudelleen, 24-vuotias Green kirjoittaa.

Mutta ensivaikutelma ei kuitenkaan merkinnyt kaikkea, ja pikkuhiljaa kello ei tuntunut enää yhtä ihanalta kuin aluksi. Kulkipa hän missä tahansa, mies ei voinut lakata ajattelemasta sitä tosiasiaa, että hänen ranteessaan oli tuhansien eurojen arvoinen laite.

– Syyllisyys oli välitön ja väistämätön, Green kertoo tunnelmistaan.

Kelloa ei kannata hankkia pelkän maineen vuoksi

Ennen kokeen alkua mies luuli, että hänen ystävänsä ja lähipiirinsä kiinnittäisivät välittömästi huomiota hänen uuteen asusteeseensa, mutta toisin kävi. Liki kukaan hänen ystävistään ei edes huomannut kelloa, ennen kuin hän mainitsi heille asiasta.

Mies ymmärsi, että kukaan tavallinen ihminen ei tiedä, minkä arvoinen kello on, ellet kerro siitä heille. Ihmisten huomion kiinnittäminen kelloon voi saada sinut kuitenkin näyttämään helposti ääliöltä.

– Pian ymmärsin, että ainoa syy siihen, miksi sinun tulisi ostaa kallis kello on se, että todella haluat sitä. Ei siksi, että yrittäisit tehdä vaikutusta muihin.

Green muistuttaa, että jos kulutat ison rahasumman itseesi, sen pitäisi tuottaa sinulle iloa. Kelloa ei kannata hankkia vain maineen vuoksi.

– Kun kiinnitin Rolexin ranteeseeni, luulin, että se tulisi muuttamaan maailmani. Se ei tehnyt sitä, mutta se muutti maailmankatsomukseni, Green tiivistää.

Video: Mitä miehelle lahjaksi? Katso asiantuntijan vinkit videolta.

Lähde: BusinessInsider 

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme