Mainos
Mainos

Valokuvaaja syytti vaatemerkkiä raskausarpien lisäämisestä mainosmallille – onko tätä kuvaa sinun mielestäsi käsitelty?

Brändiä syytettiin niin sanotusti käänteisestä kuvakäsittelystä.

Kun vaatemerkki Missguided ilmoitti lopettavansa mallikuviensa käsittelemisen, kansa innostui. Valokuvaajana toimiva Chloe Sheppard kuitenkin syytti heitä hyvin niin sanotusti käänteisestä kuvankäsittelystä, kertoo The Debrief -sivusto.

Sheppard väitti Instagramissa, että brändi on lisännyt mallinsa takamukseen raskausarpia kuvankäsittelyn keinoin.

Instagramissa käyttäjät jakautuvat kahtia: osa kiittelee käsittelemättömästä kuvasta samalla, kun muut syyttelevät brändiä huonosta kuvankäsittelystä. Jotkut väittävät mallin lantiota käsitellyksi, mutta osa näkee kuvassa vain luonnollisen naisen.

– Jos haluatte naisten olevan ylpeitä vartaloistaan, älkää sitten photoshopatko niitä millään tavalla. Seuraavalla kerralla valitkaa malli, jolla on oikeita raskausarpia sen sijaan, että lisäisitte feikkiarpia, nimimerkki liliamerckle sanoo.

Mitä mieltä itse olet? 

Selaa kuvia nuolilla. Jos kuvat eivät näy, katso ne täällä.

Missguided julkaisi aiheesta tiedotteen, jossa se kertoo, etteivät syytökset kuvankäsittelystä pidä paikkaansa.

– Tavoitteemme on inspiroida (ihmisiä) kehopositiivisuuteen, joten toimintaperiaatteenamme ei ole phtosohopata pois sitä, mitä yleisesti ajatellaan "vikana", yritys kuvaa.

– Näiden (raskausarpien) käsitteleminen kuvaan romuttaisi viestimme, jossa on kyse siitä, että juhlitaan sitä, mitä ihminen on, eikä tavoitella epärealistista täydellisyyttä.

"He eivät olleet photoshopanneet niitä, kuten alun perin ajattelin"

Kun The Debrief kysyi Sheppardilta tukea tämän kuvankäsittelyväitteille, tämä kertoikin nähneensä samasta mallista videon, jolla hän esittelee uima-asuja. Kävi ilmi, että mallilla todella oli raskausarpia.

– Eli he eivät olleet photoshopanneet niitä, kuten alun perin ajattelin. Kuvia on kuitenkin varmasti digitaalisesti muunneltu, koska jos menet alkuperäiseen Instagram-julkaisuun ja zoomaat raskausarpiin, näet pieniä kohoumia ja valkeaa varjostusta siitä, kun jotain on tehty tuolle alueelle Photoshopissa, Sheppard sanoo.

– Raskausarvet ovat täysin eri kuviota kahdessa kuvassa, mikä sai minut ajattelemaan, että ne on peukaloitu paikalleen.

Hän myös huomauttaa, ettei kuvassa esiintyvien housujen takamuksessa ole hänen mielestään lainkaan luonnollista varjoa tai ryppyä. Sheppardia harmittaa erityisesti se, että yritykset haluavat mukaan kehopositiivisuuskampanjaan lähinnä oman etunsa ja tuottojen vuoksi. Vaikka raskausarvet ovat normaaleja eikä niitä tarvitse hävetä, Sheppardia häiritsi silti mainoksen mallivalinta.

– Tässä kampanjassa he myös käyttivät mallia, joka on perinteisellä tavalla viehättävä kaikilla muilla tavoilla. Hän on kokoa 34/36, edelleen siloteltu täydellisyyteen asti kasvojen/muun kehon kannalta, paitsi sieltä, missä raskausarvet ovat, joten voiko tätä todella luokitella mullistavaksi, Sheppard kysyy.

– Olen vain niin väsynyt tähän teollisuudenalaan, joka teeskentelee kuin välittäisi ihmisistä, joiden tarpeisiin he eivät edes vastaa, ja kun luin tästä Missguidedin jutusta, se oli viimeinen pisara. Koska raskausarvet ovat jotakin, mihin minulla on henkilökohtainen suhde, minua etoi ajatella, että yritys yrittäisi hyötyä niistä ”kehopositiivisuuden” verukkeella.

Lähde: Thedebrief.co.uk, Instagram

***


Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme