Mainos
  • Live

    Jääkiekkostudio

    Ti 16.10. 18:30 - 18:55
  • Live

    Champions Hockey League: Tappara - Djurgården

    Ti 16.10. 18:50 - 21:20
  • Live

    Champions Hockey League: JYP - HC Lugano

    Ti 16.10. 18:55 - 21:20
  • Live

    Champions Hockey League: Skellefteå - HIFK

    Ti 16.10. 19:20 - 21:50
  • Live

    Tulosruutu

    Ti 16.10. 19:25 - 19:30
Mainos

Renault-pomo vaikuttunut Ferrarin kehityksestä: "Ero ei kuroudu"

Renaultin F1-pomo Cyril Abiteboul arvelee Ferrarin ottaneen moottoritehoissa merkittävän harppauksen.

MAINOS

F1-kausi suorana C Morella – Saksan GP viikonloppuna

Perjantai: Harjoitukset klo 11.55 ja 15.55
Lauantai: Harjoitukset klo 12.55, aika-ajo klo 15.55
Sunnuntai: Saksan GP klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 14.30!

Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.

C Moren sivulle pääset tästä

Abiteboul harmittelee, ettei Renault ole saanut kurottua Ferrarin ja Mercedeksen tehoetumatkaa. Abiteboulin mukaan kyse ei ole siitä, että Renault olisi tehnyt hommansa huonosti, vaan siitä, että Ferrarilla on tehty erinomaista työtä.

– Olen vaikuttunut omista tekemisistämme, mutta myös vaikuttunut, mitä he (kilpailijat) tekevät, koska faktahan on, ettei ero kuroudu. Pystymme ainoastaan pitämään eron saman suuruisena, Abiteboul kertoi Motorsport.com:n mukaan.

Abiteboul arvioi Ferrarin edistyneen erityisen paljon kesällä käyttöön ottamissaan päivityspaketeissa.

– Luulen Ferrarin ottaneen tärkeän askeleen muutamassa edellisessä kisassa sekä tehdastallinsa että asiakastalliensa kanssa. Se on hyvinkin näkyvää ja täytyy ottaa se huomioon omissa tekemisissämme. On vain kyettävä tuomaan lisää tehoja.

Abiteboul ottaa kantaa myös ratojen uusien päällysteiden tuomiin haasteisiin. Silverstonessa Renaultin mooottoreilla jäätiinkin Ferrareista ja Mercedeksistä jälkeen, koska radalla oli mahdollista ajaa kovempaa.

– On hämmästyttävää, miten tilanne muuttuu radoilla. Tänä vuonna tavallisella aerodynaamisella kehityksellä on lisävaikutusta ja renkaissa on enemmän pitoa, mutta moni rata on päällystetty uudelleen. Emme aina tiedä, mitä voimme uudelta pinnoitteelta odottaa ja Silverstonessa yllätyimmekin pidon määrästä sekä suuresta osasta rataa, jolla pystyi ajamaan kaasu pohjassa.

Abiteboulin mukaan tilanne on muuttunut erityisen paljon mutkista ulos tultaessa.

– Silverstonessa oli yksi tehoherkimmistä radoista toistaiseksi. Muutama vuosi sitten Montreal oli yksi tehoherkimmistä. Nyt se on vitsi verrattuna Itävaltaan tai Silverstoneen.

Ajaminen Silverstonessa on muuttunut parissa vuodessa valtavasti.

– Mielestäni kuljettajien näkemykset radoista tulisikin ottaa huomioon ratojen kehittämisessä.  Silverstonessa sitä ei odottaisi, mutta tosi asiassa kyse oli kuin uudesta Silverstonesta, Abiteboul päättää.


Uusimmat uutiset

Formulat MTV:n kanavilla

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme