Haastattelussa Leena Kuisma

"Mediaostajan silmälasit pysyvät edelleen päässä"

Leena Kuisma aloitti toukokuussa MTV:n myynnissä Insight Managerina. Hänen tehtävänään on suunnitella asiakkaillemme tehokkaita ja monimediallisia kampanjaratkaisuja. Pitkä ura mediatoimistopuolella pitää huolen siitä, että mediaostajan näkökulma pysyy kirkkaasti mielessä jatkossakin.

Leena, tulit MTV:lle mediatoimisto Dagmarista. Mikä sai sinut siirtymään pöydän ”toiselle” puolelle?

Luottamus liikkuvan kuvan voimaan ja halu olla mukana kehittämässä sähköistä mediaa entistä paremmin mainostaja-asiakkaiden tarpeita palvelevaksi.

Olen ollut mukana Dagmarissa asiakkaiden myynnin mallinnusprojekteissa, ja myös raaka data todistaa TV:n tehokkuuden. Olen superylpeä, että saan olla töissä firmassa, jonka bisneksen ytimessä on liikkuva kuva.

Minkälaisia uusia näkökulmia media-alaan muutos on tuonut?

Kyllä minulla edelleen on aika vahvasti ostajan silmälasit päässä, kun media-alaa havainnoin.

MTV menestyy, kun pidämme kirkkaana mielessä mainostaja-asiakkaiden ja mediatoimistojen tarpeet ja tarjoamme innovatiivisia mediaratkaisuja, jotka vastaavat asiakkaan bisnestavoitteisiin.

Toki työskentely ”pöydän toisella puolella” on avartanut näkökulmaa ja olen päässyt näkemään miten loistavaa osaamista tässä talossa on.

On ollut ilo huomata esimerkiksi, miten edistyksellisesti MTV:llä hyödynnetään sosiaalista mediaa tv-katsojien sitouttamisessa.

Mikä on innostavinta ja kiinnostavinta uudessa työssäsi?

Saan olla tekemisissä laajasti eri osaajien kanssa MTV:n organisaatiossa ja osallistua monipuolisesti erilaisiin mediamyyntiä tukeviin projekteihin.

Eroahdistustani mediatoimistomaailmasta lievittää se, että saan yhä olla mukana suunnittelemassa asiakkaille tehokkaita mediaratkaisuja, nyt vaan hieman eri näkökulmasta.

Kiinnostavaa on myös nähdä, mitä ns. kulissien takana tapahtuu, kun toimisto briiffaa median - miten monimediallinen kokonaisuus tuotantoineen mediassa rakennetaan, tai miten vuosisopimusneuvotteluihin valmistaudutaan.

Tiivistä kolmella lauseella: ”Televisio vuonna 2020”?

Kuluttajan päätösvalta kasvaa entisestään. Se, kenellä on halutuimmat sisällöt kuluttajien suosimissa jakelukanavissa, voittaa. Liikkuva kuva on edelleen tehokkain tapa vaikuttaa kuluttajaan tunnetasolla.

Media-ala on tunnetusti hektistä. Millä tavoin jätät työpäivän kiireet taaksesi?

Työpäivän kiireet kyllä unohtuvat salamannopeasti, kun avaan päiväkodin portin ja nelivuotiaat kaksostyttöni hyppäävät syliin! Vapaa-ajanongelmia ei sattuneesta syystä ole!

Kiitos haastattelusta Leena!

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme