Haastattelussa MTV:n myyntijohtaja Outi Rekola: ”MTV on kasvun moottori"

MTV:n myyntijohtajana aloitti elokuun alussa Outi Rekola. Outi voi olla monelle mainostaja- ja mediatoimistoasiakkaallemme tuttu radiomaailmasta, jossa hän vaikutti 17 vuotta.

Outi, mikä on MTV:n vahvuus mainostaja-asiakkaille?

Ehdottomasti se, että MTV on Suomen suurin tv-talo ja yhtiöllämme on Suomen suurin kaupallinen tv-kanava MTV3. Mainostaja tavoittaa kauttamme nopeasti suuret kohderyhmät. Myynnin kasvattaminen vaatii myös asiakaskunnan kasvattamista, ja se onnistuu MTV:llä – olemme kasvun moottori.

Suuren tavoittavuuden lisäksi MTV:ltä löytyy ratkaisuja myös mainostajien nykyisten asiakkaiden tavoittamiseen, esimerkiksi MTV Katsomon entistä tarkemmin kohdistettavan videomainonnan avulla.

Olet ollut talossa nyt reilu kolme viikkoa. Mitkä mediamyynnin kehityskohteet olet ottanut ensimmäiseksi työn alle?

Meillä on tavoitteena olla Suomen paras mediamyyntiorganisaatio ensi vuonna. Tämä tarkoittaa niin mediamyynnin aktiivisuutta, asiakaskohtaamisten laatua kuin ideoita ja ratkaisuja mainostajille. Näen, että meillä on kaikki rakennuspalikat kunnossa, mutta ne pitää saada nyt oikeaan järjestykseen ja toimimaan yhdessä. Sitten olemme tikissä ja lähempänä tavoitettamme.

Minkälainen olet johtajana?

Olen suora, avoin ja arvostan nopeutta ja ketteryyttä, sellaista ”kyllä onnistuu” -asennetta. Johtajana pitää olla myös tarkkana mitä lupaa, sillä lupaukset pitää aina pitää. Olen ollut pitkään mediamyynnissä, joten ymmärrän hyvin mediamyyjän sielunmaisemaa.

Minkälaisia medioita tai sisältöjä kuuluu mediapäivääsi?

Olen aktiivinen sosiaalisessa mediassa, erityisesti Instassa, Facebookissa ja LinkedInissä. Kuuntelen työmatkoilla paljon kaupallista radiota, uutisia kuuntelen myös BBC:n applikaatiosta. Liikkuvan kuvan puolella seuraan yhdessä perheeni kanssa esimerkiksi Putousta ja Possea. Striimattuna seuraan C Morelta mm. Parks and Recreation ja Solsidan -sarjoja.

Miten rentoudut työpäivän jälkeen?

Olen intohimoinen lukija, ja niin bisnes- kuin fiktiivinen kirjallisuus maistuu yhtä lailla. Lukeminen on sellaista vapaaehtoista ajanvietettä, liikunta on taas pakollista! Pidän erityisesti voimalajeista kuten painonnostosta ja kahvakuulasta.

Mitä terveisiä haluaisit lähettää asiakkaillemme?

Tulen olemaan vahvasti mukana asiakastyössä niin mainostajissa kuin mediatoimistoissa, joten tulemme varmasti tapaamaan vielä tämän vuoden puolella!

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme