Jääkiekon MM-kisojen katsojaluvuissa mittava hyppäys parissa vuodessa

Ruotsin kultajuhliin päättyneet jääkiekon MM-kisat keräsivät suomalaiset tiiviisti MTV MEDIAn jakeluteiden ääreen. Leijonien ottelut olivat kerta toisensa jälkeen katsojamenestyksiä, ja lopulta MTV3:n ja MTV3 Total -paketin kanavien MM-kisalähetykset tavoittivat turnauksen aikana yhteensä yli 4,1 miljoonaa suomalaista.

Avainlukuja

• 45 %: Suomen alkusarjan otteluiden katsojamäärän kasvu vuodesta 2011 vuoteen 2013

• 4,1 miljoonaa: MTV MEDIAn MM-lähetysten kokonaistavoittavuus

• 1,48 miljoonaa: MM2013-kisojen katsotuimman ottelun keskikatsojamäärä (Suomi-Latvia)

• 1,5 miljoonaa: MM-videoiden käynnistyksiä Katsomo.fissä

• 200 000: MM-syke-sivuston keräämien viestien määrä sosiaalisessa mediassa

MM2013-kisojen katsotuimmaksi otteluksi nousi alkusarjan ottelu Suomi-Latvia, jonka yhteenlaskettu keskiarvo MTV3 MAX Sport 1- ja MTV3-kanavilla oli lähes 1,5 miljoonaa suomalaista.

”Kahdet kotikisat ovat nyt takana, ja olo väsynyt mutta onnellinen. Onnistuimme tarjoamaan Leijona-faneille koko maailman mittakaavassa ainutlaatuisen kattauksen MM-kiekkoa, ja tämä on kajastanut myös palautteissa”, Jorma Härkönen, MTV MEDIAn internet- ja kuluttajaliiketoiminnan johtaja sanoo.

Sosiaalinen media

MM-kisat aiheuttivat sosiaalisen median palveluissa suomalaisittain ennennäkemätöntä aktiivisuutta. MTV MEDIAN MM-syke palveluun kirjautui kisojen aikana viidestä eri lähteestä yli 200 000 viestiä. Käytössä olivat Twitter, Instagram (#mmkisat-hashtag), Facebook (Hockey Night -sivu), 2nd Screen -applikaatio sekä SMS-viestit.

Lue lisää:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme