Leijonien katsojaluvut murskaavat ennätyksiä

Leijonien voittoputki Venäjän MM-jäällä kokoaa suomalaisia televisioiden ja mobiililaitteiden ääreen ennennäkemättömällä tavalla. Maanantain USA-voitosta tuli Suomessa MM-kisojen katsotuin alkusarjaottelu vuosikausiin.


USA-pelin keskikatsojamäärä MTV3:lla ja MTV Sport 1:llä oli huimat 1,7 miljoonaa, ja kaikkiaan ottelu tavoitti Finnpanelin mukaan peräti 2,6 miljoonaa silmäparia.

- MTV on ollut MM-kiekon kotipesä vuodesta 2012, ja katsojaluvut ovat olleet erittäin hyviä alusta lähtien. USA-pelin luvut nostivat kuitenkin riman uuteen korkeuteen. Vain Suomen pudotuspeliottelut ovat yltäneet aiemmin tällaisiin lukuihin. USA-peliä suurempi tavoittavuus on ollut tähän mennessä ainoastaan vuosien 2013 ja 2014 finaalipäivinä, vuonna 2013 Suomi pelasi pronssiottelussa ja vuonna 2014 finaalissa. Leijonat ja MM-kiekko ovat suomalaisille yhä vahvemmin sydämen asia, toteaa MTV:n urheilupäällikkö Markus Autero.

- Median pirstaloituessa isojen, yhteisten elämysten arvo on vain kasvanut, jatkaa MTV:n sisältöjohtaja Marko Karvo. Televisio on niiden tarjoajana ainutlaatuinen, ja olemme iloisia siitä, että pystymme kokoamaan suomalaiset yhteen elämysten äärelle. Sitä varten MTV on ollut olemassa 59 vuoden ajan.

Kiekkoa katsotaan myös mobiilisti

MTV Totalilla kiinnostivat myös muut maanantain ottelut. Kaikki pelit tavoittivat maksullisilla kanavilla yhteensä peräti 450 000 katsojaa. Samaan aikaan MTV3:n ja MTV Sport 1:n kanssa myös MTV Katsomo on rikkonut katsojaennästyksensä.

- MTV Katsomon suosion kasvaessa olennaisen tärkeää on tietysti ollut se, että olemme onnistuneet varmistamaan Katsomon toimintavarmuuden isoillakin katsojamäärillä. Näin lämpimänä keväänä suomalaiset ovat halunneet nauttia peleistä huomattavasti aiempaa enemmän myös mobiililaitteiden kautta, ja tähän tarkoitukseenhan Katsomo on oivallinen, toteaa MTV:n kuluttajaliiketoiminnan johtaja Lars Schulman.

Alkusarjan katsojaluvut MTV:llä 2016:

Suomi-Valko-Venäjä 6.5.
- Keskikatsojamäärä 1,4 miljoonaa
- Tavoittavuus 2,1 miljoonaa

Suomi-Saksa 8.5.
- Keskikatsojamäärä 1,2 miljoonaa
- Tavoittavuus 1,7 miljoonaa

Suomi-USA 9.5.
- Keskikatsojamäärä 1,7 miljoonaa
- Tavoittavuus 2,6 miljoonaa

Sosiaalinen media tavoittaa ja sitouttaa

Sosiaalisen median sisällöt ovat myös tavoittaneet jääkiekkokansaa. Ensimmäisen viikon aikana (3.-9.5.) MTV:n jääkiekkosisältö Facbookissa tavoitti 1 090 366 henkilöä. Se on suuri osa niistä 2,4 miljoonasta suomalaisesta jotka ovat Facebookissa. Sitoutumisia samalta ajalta on 1,31 miljoonaa.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme