MTV:lle monivuotinen sopimus uutis- ja ajankohtaisohjelmista

MTV Oy on kertonut tänään solmineensa viiden vuoden mittaisen yhteistyösopimuksen uutis- ja ajankohtaisohjelmien tuotannosta uutistuotantoyhtiö Mediahub Helsinki Oy:n kanssa.

Yhteistyösopimus kattaa MTV3-kanavan katsotuimpiin ohjelmiin kuuluvien Seitsemän ja Kymmenen Uutisten, MTV Sport Uutisten, Huomenta Suomi -aamuohjelman ja Suomen suosituimpiin kuuluvan verkkosivuston mtv.fin sisältöjen tuotannon.

Näiden lisäksi Mediahub tuottaa MTV:lle vuosittaisen SuomiAreena-tapahtumakokonaisuuden sisällöt ja kehittää ensi vuodelle MTV3-kanavalle myös myöhäisillan laajennettua uutistuntiohjelmistoa.

”Verkossa käy taukoamaton uutisvirta, mikä täyttää kansalaisten välittömän tiedontarpeen. Meidän tuleekin television puolella tarjota uutisia television elämyksellisiä elementtejä hyödyntäen: enemmän suoria lähetyksiä, lisää syventävää tietoa ja useampia asiantuntevia vieraita luotettavan tiedontarpeen tyydyttämiseen. Iltojen lisäksi tuomme saman otteen myös aamuihin ja uudistamme Huomenta Suomen television mieluisimmaksi aamunavaajaksi”, kertoo MTV Oy:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

MTV:n uutissisällöt tuottava Mediahub Helsinki Oy siirtyy loppuvuoden aikana MTV Oy:n emoyhtiö Bonnier Broadcastingin suoraksi tytäryhtiöksi. Tämä tuo synergiaetuja esimerkiksi sisällöntuotantoon ja uutistoimitusten käytäntöihin.

MTV3 vahvistanut otettaan uutiskatselusta

MTV3-kanavan uutis- ja ajankohtaisohjelmat ovat tavoittaneet tänä vuonna keskimäärin noin 1,3 miljoonaa suomalaista päivittäin, parhaimpina päivinä jopa kaksi miljoonaa. Viikoittainen tavoittavuus on keskimäärin yli 2,8 miljoonaa. Keskikatsojamäärä Seitsemän ja Kymmenen Uutisilla on noin 0,5 miljoonaa per lähetys.

MTV3 on vuosien mittaan vahvistanut otettaan uutiskatselusta: jo 53 % 10-54-vuotiaiden prime timen uutiskatselusta suuntautuu MTV3-kanavalle.

Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus 1.1.-16.10.2016, 4+ vuotiaat suomalaiset, sis. uutislähetykset, Huomenta Suomi ja Studio55, säälähetykset sekä MTV Sport Uutiset, prime time = 18-23:30, ja  Kantar TNS Suomen web-sivustojen viikkoluvut –seuranta viikoilta 1-39/2016

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme