MTV on Suomen ylivoimaisesti suurin kaupallinen uutismedia

MTV3-kanavan uutisohjelmisto tavoittaa lähes kolme miljoonaa suomalaista viikossa. Myös MTV.fi on yksi Suomen suurimmista online-uutismedioista tavoittaen 1,3 miljoonaa eri kävijää viikossa.

MTV3-kanavan uutissisällöt tavoittavat suomalaiset nopeasti ja laajasti. MTV Uutiset, Tulosruutu, Sää-ohjelmat ja Huomenta Suomi tavoittavat yli 1,3 miljoonaa suomalaista päivässä ja 2,9 miljoonaa viikossa. Suurimmat sanomalehdet verkkoversioineen jäävät 2,2 miljoonan viikkotavoittavuuteen.

Uutisten upea katsojalukukehitys kertoo vahvan ja luotettavan uutisbrändin merkityksestä. Valeuutisten aikana sen voima vain kasvaa, kun maailmassa tapahtuu nyt paljon ja huolestuttaviakin asioita. Ihmisillä on kasvava uutisnälkä. Olemme pyrkineet tasapainoiseen, luotettavaan ja syventävään uutisointiin. Kiitän toimitusta, joka on suhteellisen pienin resurssein kyennyt tähän haasteeseen vastaamaan. Iloitsemme tästä palautteesta ja jatkamme samalla linjalla, sanoo MTV Uutisten vastaava päätoimittaja Merja Ylä-Anttila.

MTV on ylpeä siitä, että päivittäin reilusti yli miljoona katsojaa antaa meille kallisarvoista aikaansa saadakseen tietää mitä Suomessa ja maailmalla on tapahtunut tai tapahtumassa. Yhtä tärkeää on se, että MTV tavoittaa miljoonaluokan yleisön myös digitaalisilla alustoilla MTV.fissä ja sosiaalisen median kanavissa, MTV:n uutis- ja ajankohtaisohjelmien ohjelmapäällikkö Jyrki Huotari sanoo.

MTV3-kanavan uutissisältöjen tavoittavuus on noussut viime syksyyn verrattuna. Etenkin myöhäisillan uutisblokin katselu kasvaa: Kymmenen uutisten keskikatsojamäärä on noin 560 000 per lähetys ja koko myöhäisuutisblokin (sis. sää ja Tulosruutu) katselu on kymmenen prosentin kasvussa.

Tutut suosikit jatkavat MTV3-kanavalla myös keväällä 2018

MTV panostaa jatkossakin kotimaiseen ja laadukkaaseen uutisohjelmasisältöön. MTV3-kanavalla nähdään keväällä tuttuun tapaan Kymmenen- ja Seitsemän uutiset, Sää-ohjelmisto ja Tulosruutu. Arkiaamuisin katsojat herättelee Huomenta Suomi. Myöhäisilloissa puolestaan nähdään Peter Nyman -keskusteluohjelma sekä Rikospaikka.


Lähteet: Finnpanel TV-mittaritutkimus syys-lokakuu 2017 vs syys-lokakuu 2016, 4+ vuotiaat, tavoittavuus väh 3 min. yhtäjaksoista katselua.

Kantar TNS TNS Metrix sekä Media Audit Finland.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme