Sosiaalinen Sub ja tv:n katselu toivat paistetta MTV:n kesään

Subin katsojia on aktivoitu some-kanavissa alkukesästä lähtien hienoin tuloksin. Kesällä kasvoi myös MTV:n tv-kanavien katselu. 

Sosiaalisen Subin ensimmäisiä tuloksia

Kesäkuussa Sub-kanavalla ja Subin sosiaalisen median kanavissa aloitti kanavaisäntä Kristoffer tehtävänään tuottaa some-sisältöjä ja keskustella kanavan katsojien kanssa. Jo lyhyessä ajassa tulokset* ovat olleet positiivisia:

  • Tavoitettu noin 200 000 uniikkia FB-käyttäjää viikossa, joista keskimäärin yli 30 000 käyttäjää/vko on ollut aktiivisessa vuorovaikutuksessa
  • Yhteisön tavoittavuus ja engagement ovat nousseet tuona ajankohtana 30-50 %
  • Uusia FB-sivun tykkääjiä on tullut reilu tuhat
  • Uusia seuraajia yli 1500
  • Ihmisten aktiivisuus (kommentointi + tykkäykset) on nelinkertaistunut ja uusia seuraajia tullut lähes 700.

”Subin katsojista 93 % käyttää päivittäin sosiaalisen median kanavia. On hienoa huomata, että jo näin lyhyessä ajassa olemme saaneet vahvistettua katsojien suhdetta Subiin kanavaisäntä Kristofferin räätälöimillä sisällöillä ja aktivoinneilla”, iloitsee MTV:n markkinoinnin kehittämispäällikkö Semra Räikkönen.

Sub-kanavan katselu myös kasvoi 18 % 25-44-vuotiaissa kesä-heinäkuussa.**

*Sosiaalisen median luvut ajalta 22.6. - 2.8.2015.
**Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus, kesä-heinäkuu 2015 lopullisin luvuin pl 27.-31.7. joka yliyön luvuin


MTV:n kanavien katselu kasvoi

Tänä kesänä säät suosivat sisätiloissa oleilua ja tv:n katselua, mutta myös MTV:n kanavien ohjelmakarttoihin tehtiin muutoksia viime vuodesta opittuna. 

"Vahvistimme MTV3:n kesän ohjelmakarttaa mm. Huomenta Suomella ja jatkamalla Emmerdalea ydinprimessä koko kesän. Kesällä ihmisten mediakäyttö on satunnaisempaa, joten pyrimme myöskin tuomaan ruutuun helposti kulutettavaa sisältöä, johon pystyi koska vaan hyppäämään mukaan", kommentoi MTV:n Mediapalveluiden johtaja Pauli Jäämies

MTV:n kaupallisten kanavien katselu lisääntyi viime kesä-heinäkuuhun nähden 12 prosenttia. Esimerkiksi MTV3:n katselu oli erityisen hyvässä kasvussa 35-54-vuotiaissa (lähes 30 %), ja AVAn katselu lähes tuplaantui naiskohderyhmässä (N25-44).***

 **Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus, kesä-heinäkuu 2015 lopullisin luvuin pl 27.-31.7. joka yliyön luvuin


MTV:n vahva syysohjelmisto käynnistyy

MTV:n kanavien syysohjelmisto käynnistyy heti syyskuun alussa. Esimerkiksi AVAlla nähdään uusi kausi huippusuositusta Ensitreffit alttarilla -sarjasta, ja MTV3:lla starttaa uusi Merta lähemmäs kalaan, jossa julkkikset viedään kalaan omille lähivesilleen.

Syyskuun myötä näemme ruudussa mm. draamasarja Roban ja viihdeohjelma Possen uusin jaksoin sekä uuden Antti Holma Shown.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme