Tutkimushanke kartoittaa suomalaisten verkkokäyttäytymistä

Laurean, MTV:n ja Kurion yhteishankkeen ensimmäiset tulokset julki

Kuluttajakäyttäytymisen digitaalisuus -tutkimushanke tähtää suomalaisten kuluttajien verkkokäyttäytymisen ymmärryksen lisäämiseen. Ensimmäiset tulokset on julkaistu tänään hankkeen verkkosivuilla.

Nyt julkaistut tutkimukset keskittyvät muun muassa kotimaisen kuluttajan suhtautumiseen brändeihin sosiaalisessa mediassa, nuorten jakamiskäyttäytymiseen ja eläkeläisten some-tottumuksiin.

Tammikuussa käynnistyneen monivuotisen hankkeen takana ovat Laurea-ammattikorkeakoulu, MTV ja digitaalisen markkinoinnin ajatushautomo Kurio.

Tutkimustuloksia tullaan käymään läpi syksyn aikana myös MTV Spotissa.

”Hanke lähti liikkeelle tarpeesta ymmärtää paremmin alati muuttuvaa kuluttajakäyttäytymistä digiympäristössä”, toteaa Kurion toimitusjohtaja Jari Lähdevuori ja jatkaa:

”Hyvä käyttäjä-insight avaa ajatuslukkoja ja ohjaa tekemistä oikeille raiteille. Hankkeen kaikille avoin verkkopalvelu rakennettiinkin siten, että se tarjoaa apua digikampanjan, verkkosaitin tai sovelluksen suunnittelun parissa painiskelevalle.”

Tutkimustyöstä vastaavat pääasiassa opiskelijat. Kaksi kertaa vuodessa järjestettävän hankkeen opinnäytetyöryhmään voivat hakea kaikki Laurean tradenomiopiskelijat. Kurio toimii hankkeen mentorina, Laurea tutkimusten ohjaajana ja MTV digimediakumppanina.

Tutustu hankkeen verkkosivuihin.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme