Kotoisan bloggaajaillassa kohtasivat Suomen suosituimmat sisustusbloggaajat ja alan huippubrändit

Kotoisa on hyväntuulinen remontointi- ja sisustusohjelma, jossa uudistetaan niin suomalaisten koteja, kesämökkejä kuin niiden pihojakin. Ohjelma lanseerattiin näyttävästi bloggaajaillan muodossa, jossa olivat mukana ohjelman yhteistyökumppanit Timberwise, Temal, GreenCare, Vallila ja Värisilmä.

Yhteistyössä kumppaneiden kanssa sisustus- ja lifestylebloggaajille tarjottiin laskiainen meets glamour -hengessä mahdollisuus osallistua erilaisiin työpajoihin, pääsy Kotoisan ensimmäisen jakson ennakkonäytökseen ja ilta huipentui teemaan sopivaan goodie bagiin. 

Näin Kotoisan OHY-kumppanit kertovat yhteistyöstä:

”Tavoitteemme oli saada bloggaajat liikkeelle ja sitä kautta näkyvyyttä heidän blogeissaan liittyen Kotoisan ennakkomarkkinointiin. Yhteistyöhön kuului ensi-iltanäytös, cocktail-tarjoilut, ohjelmatiimin puheenvuoro, kumppaneiden esittely sekä workshopit (kalkkimaalityöpaja ja istutusvinkit).

Mielestämme yhteistyö sujui todella hyvin ja bloggaajat viihtyivät tapahtumassa. Saimme näkyvyyttä monessa eri blogissa sekä some-kanavissa. Lukijaedun tehoa on vielä vaikea todeta, mutta muutos esimerkiksi kotisivujen liikenteessä on ollut positiivista”, kertoo Tiia Patinen (markkinointi- ja viestintäkoordinaattori, Timberwise Oy).

MTV:n kanssa yhteistyö sujui hyvin, järjestelyt sujuivat vaivattomasti ja kaikki oli todella selkeää. Kaiken kaikkiaan tapahtuma oli hyvin organisoitu vaikka osapuolia oli useita – tilaisuuden oma Facebook-ryhmä piti hyvin kärryillä kiireenkin keskellä”, summaa Patinen.

Kotoisan pääyhteistyökumppani Temal Oy:n toimitusjohtaja Nina Zischka avaa yhteistyötä bloggaajatapahtumassa: ”Tavoitteemme oli boostata paitsi Kotoisaa myös Temalin brändiä. Tulosten näkökulmasta tapahtumayhteistyö oli onnistunut ja saimme muutaman hyvän konkreettisen kontaktin tulevaisuuden suunnittelutyötä ajatellen. Itse yhteistyö oli helppoa ja ilon kautta olimme mukana luomassa onnistunutta kokonaisuutta.”

Myös GreenCare (Berner) oli näkyvästi esillä Kotoisan bloggaajaillassa. GreenCaren istutusvinkit -työpajassa bloggaajat pääsivät tutustumaan yrttien maailmaan. GreenCaren markkinointipäällikkö Satu Laakso kommentoi yhteistyötä: ”Halusimme näkyvyyttä oikeassa ympäristössä oikeaan aikaan ja tavoittaa myös pihan sisustajia. Tähän liittyen tarjosimme bloggaajille mm. istutusvinkit -työpajan. Tämä saavuttikin suuren suosion vieraiden keskuudessa ja useammassa blogissa oli maininta brändistämme sekä tuotenimi ja hyöty.”

”Koimme, että yhteistyö MTV:n kanssa oli sujuvaa ja saimme näkyvyyttä suosittujen sisustusbloggaajien keskuudessa”, päättää Laakso.

Kotoisassa muutoksen kokevat 12 erilaista kohdetta, joista jokainen remontoidaan ja uudistetaan asukkaiden haaveiden ja toiveiden perusteella, lopputuloksen pysyessä yllätyksenä viimeiseen asti. Jokaisen jakson lopussa remontoitu kohde paljastetaan asukkaille, jolloin onnenkyyneleitä nähdään välillä niin kohteen omistajien kuin suunnittelijoiden silmissä.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme