Miltä näyttää MTV:n mediavuosi 2018?

Kokosimme uuden vuoden kunniaksi asiantuntijoidemme näkemyksiä siitä, millainen mediavuosi 2018 on Pöllölaaksossa luvassa - näin he vastasivat:

Data ja analytiikka markkinoinnin ohjaksissa

"Data ja analytiikka ohjaavat yhä enemmän markkinointia. Kohdentamalla saadaan lisää tehokkuutta tekemiseen, mutta samalla datan avulla voidaan osoittaa, että nimenomaan laaja ja kollektiivinen tavoittavuus kasvattaa markkinoinnin vaikuttavuutta. Sisällön ja mediaympäristön arvo tulee yhä näkyvämmäksi, koska analytiikan kautta nähdään, että sama mainonta toimii eri tavoin eri konteksteissa.

Brändin laaja-alainen ymmärtäminen nousee taas pitkän ajan jälkeen keskiöön, mutta nyt brändi näkyy voimallisemmin myös asiakkuusmarkkinoinnissa. Asiakkuusviestinnän ja markkinointiviestinnän integraatio voimistuu, mikä antaa uusia yhteistyömahdollisuuksia medioille ja markkinoijille." 

Kirta Palmroth, tutkimus- ja data-analyytikko

Markkinointi vuonna 2018 sekä tavoittaa laajasti että kohdentaa

"Integroidusta markkinoinnista (IMC) puhutaan nyt paljon. Tämä tarkoittaa perinteisen ja digitaalisen median yhdistämistä - sekä laajaa tavoittavuutta että kohdennettavuutta. Kokonaisuus vaatii uudenlaisia panostuksia myös luovasta näkökulmasta. Tällöin mediatoimiston ja luovan toimiston yhteistyö korostuu entisestään: on luotava eheä kokonaisuus ja valita mediaympäristöt sekä mainonnan muodot, jotka takaavat parhaan tuloksen.

Viime vuonna näimme lukuisia tutkimuksia siitä, kuinka kansainvälisesti suuret digibrändit sijoittavat yli puolet markkinointieuroistaan TV-mainontaan. Kiristyvässä kilpailutilanteessa yritysten markkinointivastaavat joutuvat perustelemaan yhä tarkemmin jokaisen kumppani- ja sijoituspäätöksen. Sijoitettua markkinointieuroa seurataan tarkasti, ja TV-mainonta (TV + VOD) tuottaa tutkitusti korkeimman ROIn. 

Suomessa seuraan mielenkiinnolla myös keskustelua 45+ kohderyhmästä, joka on tällä hetkellä Suomen ostovoimaisin. Perinteisten alle 45-vuotiaiden kohderyhmien painotuksen sijaan on täysin perusteltua usean toimialan kannalta siirtää markkinointieuroja ja -ajattelua uuteen suuntaan. Tämä trendi näkyy jo nyt voimakkaasti myös meillä, mainostaja-asiakkaiden ostotapojen muutoksena."

Jenna Vaartimo, markkinointijohtaja, mainosrahoitteinen liiketoiminta

Luovia erikoisratkaisuja mainostajille

"2018 panostamme MTV:llä erityisesti luoviin erikoisratkaisuihin. Nämä antavat mainostajille mahdollisuuden hyödyntää MTV:n kanavia ja digi -sekä somealustoja ennen näkemättömällä tavalla!"

Outi Rekola, myyntijohtaja

Katsomo räjäyttää potin

"Jo nyt maamme suosituimman mainosrahoitteisen netti-tv-palvelun kasvua ei pysäytä mikään. Tulemme kuitenkin tekemään vielä 2018 aikana Katsomon kehittämiseksi poikkeuksellisen isoja tekoja – pysy kuulolla!"

Jesse Jussila, Kanavapäällikkö AVOD, MTV.fi

Menestyskonsepteja ja entistäkin laadukkaampaa sisältöä

"Vuodesta 2018 on tulossa todella hieno TV-vuosi. Kuluttajilla on yhä enemmän valinnanvaraa liikkuvan kuvan sisällöissä, mikä kirittää meitä kaikkia rakentamaan yhä näyttävämpiä ja koukuttavampia sisältöjä.

Parhaillaan elämme kotimaisen draaman uutta kulta-aikaa ja sitä tullaan esittämään kanavillamme (MTV3, Katsomo, C More) enemmän kuin koskaan. Lisäksi draaman ystäviä hemmotellaan lukuisilla uusilla tv-ensi-illoilla.

Panostamme viihteen ilmiöohjelmiin musiikin ja sketsiviihteen tiimoilta. Näiden lisäksi suuret yhdessä pelattavat visailuohjelmat ovat pinnalla.

Uutissisällöt kiinnostavat suomalaisia yhä enemmän - laadukas uutispalvelumme onkin meille äärimmäisen tärkeä. Rakennamme alkanutta vuotta kanavariippumattomasti niin digitaalisissa kanavissa kuin myös TV:ssä.

Vuoteen 2018 lähdemme suurella innolla, eikä syyttä! Kanavamme voivat erittäin hyvin ja Subin sekä AVAn katselulle odotamme kasvua uudistetun ohjelmiston myötä. Meillä on vahva usko liikkuvan kuvan menestykseen myös tulevina vuosina. Kehitämmekin parhaillaan tulevien vuosien menestyskonsepteja."

Jaana Pasonen, kanavajohtaja

Brändin rakentaminen keskiössä

"MTV pysyy vuoden 2018 aikana tärkeässä osassa suomalaisten joka päiväistä elämää. Uutiset, viihde ja urheilu – viihdytämme ja olemme mukana suomalaisten elämän jokaisella osa-alueella.

Erityisfokus vuonna 2018 on laadukkaassa kotimaisessa tuotannossa, aiempaakin enemmän. Myös uutiset ovat entistä suuremmassa roolissa alkaneena vuonna. Jo viime vuosi toi ennätyslukemia Katsomolle, mutta olemme varmoja, että 2018 käyttöliittymälanseerauksen myötä se räjäyttää potin! Lisäksi vuosisopimuksista neuvoteltaessa ilmapiiri on ollut erittäin positiivinen brändin rakentamisen ollessa keskiössä.

Mikään tästä ei kuitenkaan olisi mahdollista ilman huikeita Pöllölaakson ammattilaisia ja tahtotilaamme toimia jatkossakin kaupallisten kanavien selvänä markkinajohtajana."

Sami Vikback, johtaja, mainosrahoitteinen liiketoiminta

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot