Uutuussarja Nymfit tuo digitaalisen mainonnan draamasarjaan

MTV3-kanavalla nähdään keväällä 2014 uusi kotimainen ohjelma Nymfit, joka on myyty jo 50 maahan. Ohjelmaan on kehitetty digitaalisia mainospaikkoja, mikä on uutta Suomessa.

Kotimaista tuotantoa oleva Nymfit perustuu kreikkalaiseen tarustoon, jossa kauniit ja kuolemattomat nymfit elävät nykypäivän Helsingissä. Sarjassa näyttelevät aikamme kiinnostavimmat näyttelijälupaukset kuten Manuela Bosco, Rebecca Viitala, Sara Soulié sekä Ilkka Villi.

Tuotantoyhtiö Fisher King on kehittänyt ohjelmaa varten erityiset digitaaliset mainospaikat, joihin voidaan myydä asiakkaan näkyvyyttä. Näkyvyys, esimerkiksi mainostajan logo tai mainoskuva, käsitellään ohjelman visuaalisuuteen sopivaksi ja mainostajan viesti näkyy ohjelmasisällössä luontevasti.

"Tällainen digitaalisten mainoksien sijoittelu on täysin uudenlaista Suomessa ja se on kehitetty draaman ehdoilla. Digitaalisia mainospaikkoja löytyy esimerkiksi tapahtumapaikoista kuten kahvilasta ja kadulta. Emme ole MTV MEDIAssa ennen myynetkään ulkomainontaa", naurahtaa tuoteryhmäpäällikkö Jouni Weckman ja viittaa sarjassa nähtävään katukohtaukseen, jonka abri-mainostaulu on yksi digitaalisen mainonnan paikoista.

Sarja kiinnostaa kansainvälisesti

MIPTV-market on juuri käynnissä Cannesissa. MTV3:n uusi draamasarja Nymfit on näyttävästi esillä jokaiselle kävijälle jaettavan Pocket Guiden kannessa.

Nymfit kiinnostaa myös kansainvälistä tv-markkinaa. Tuottaja Matti Halonen on onnistunut rahoituksessa ennen näkemättömällä menestyksellä. Sarja on ensimmäinen suomalainen tv-draama, jonka jakeluoikeudet on myyty ennakkoon tällä hetkellä noin 50 maahan. Kehittelyn myötä rahoittajien joukkoon ovat liittyneet kaikki keskeiset suomalaiset av-alan tahot.

"Nymfit on paras näkemäni kotimaisen draamaidean pitchaus. Konseptin luoja, käsikirjoittaja-ohjaaja Miikko Oikkonen ja tuottaja Matti Halonen esittelivät idean syksyllä 2009 ja se johti Fisher Kingin ja MTV MEDIAn väliseen kehittelysopimukseen vuoden 2010 alussa", kertoo MTV MEDIAn draamapäällikkö Sarita Harma ja jatkaa:

"Idea on ollut ensisilmäyksestä alkaen poikkeuksellisen luova ja kiinnostava; häkellyttävä, yksinkertainen ja myönteisesti jännitteinen. Kreikkalaisesta mytologiasta ja antiikin tarustoista pontensa ottava vahva nykyajan tarina, jonka keskiössä on voimakkaita, toimivia naisia miesten maailmassa. Visuaalisesti kunnianhimoista ja esteettistä kerrontaa. Tyylin tavoitteena valoisuus, elämänjano, kepeys. Nykypäivän kansainvälinen Helsinki näyttäytyy sarjassa kiinnostavan kauniina."

Tunnelman kruunaa Sakari Sallin ja Tuomas Wäinölän säveltämä musiikki, jonka on soittanut Bratislawa Symphony Orchestra espanjalaisen kapellimestarinsa David Hermando Ricon johdolla.

Sarja nähdään MTV3-kanavalla keväällä 2014.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme