Jääkiekon MM-kisat 2015 kiinnostivat suomalaisia

Vuoden 2015 jääkiekon MM-kisat osoittivat Leijonakiekon kiinnostuksen olevan ennätyslukemissa. Myös yhteistyökumppanit ovat tyytyväisiä MM-kisakokonaisuuteen.

MM-kisoja seurasi MTV:n kanavilla kaikkiaan 4,2 miljoonaa suomalaista

Leijonien MM-ottelut kiinnostivat keväällä 2015 suomalaisia jopa edellisiä vuosia enemmän. Kaikkien Suomen pelien keskikatsojamäärä MTV3 ja MTV Sport 1- kanavilla oli yhteensä yli 1,3 miljoonaa, yli 8 % enemmän kuin viime vuonna.  

Kaiken kaikkiaan Jääkiekon MM-kisoja 2015 seurasi 4,2 miljoonaa suomalaista.

Katsotuin MM-ottelu oli Suomi-Tshekki puolivälierä, jota seurasi MTV:n kanavilla keskimäärin yli 1,7 miljoonaa tv-katsojaa.

MTV Katsomon kautta MM-kisoja seurasi parhaimmillaan eri päätelaitteilla yli 50 000 katsojaa. Mobiililaitteiden osuus katselusta on tällä hetkellä noin puolet.

MTV:n netissä kaikkien aikojen ennätyksiä

Suomalaisten kiinnostus MM-kisoja kohtaan näkyi mtv.fi:ssä huimina ennätyslukuina.  

Mtv.fi rikkoi vuoiden 2015 ennätyksensä, kun viimeisellä kisaviikolla (vko 20/2015) MTV:n sisältöjä kulutettiin kaikkiaan yli 4,52 miljoonalla selaimella.

MTV.fi/sport -sivusto teki uuden kävijäennätyksen: lähes 1,5 miljoonaa viikkoselainta, lähes viisi miljoonaa luettua juttua sekä 400 000 videokäynnistystä.

Twitterissä #mmkisat oli Suomen ykkösaihe peräti 15 kisapäivänä.

MTV Jääkiekon Facebook-sivu tavoitti viikossa yli 1,7 miljoonaa Facebook-käyttäjää.

Myös yhteistyökumppanit tyytyväisiä MM-kisojen tavoittavuuteen

Vuonna 2015 MTV:n MM-kisalähetysten kuudesta ohjelmayhteistyökumppanista ensimmäistä kertaa mukana näkyivät Sonera, Biltema, Alexandria ja Grandiosa.

Orklan markkinointijohtaja Mika Kaarto kommentoi Grandiosan MM2015 -yhteistyötä: ”Näkyvyys MM-kisalähetysten yhteydessä on ollut Grandiosalle erittäin vahvaa ja Katsomokoodi-kampanja pitsalaatikoissa oli kaupallisesti menestyksekäs. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä kokonaisuuteen”.

Myös Bilteman toimitusjohtaja Tommy Dolivo on yhteistyöhön tyytyväinen:
Jääkiekon MM-kisat sijoittuu hyvin tärkeään ajankohtaan Bilteman liiketoiminnassa ja sen puitteissa näkyminen tukee positiivisella tavalla yrityksen markkinointistrategiaa. Myös myyntiluvut toukokuulta ovat olleet hyvin positiivisia.”

Kysy lisää yhteistyöstä MTV:n jääkiekkosisällöissä:


Jääkiekon MM-kisat 2016

Otteluaikataulut, uutiset ja taustajutut löydät MTV.fi/mm2016

Lähteet: Finnpanel TV-mittaritutkimus, AdEdge, 10+ vuotiaat suomalaiset, yliyönluvut *seurasi/tavoitti = vähintään 3 minuuttia yhtäjaksoista katselua

ComScoreDax

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme