MTV kirkkaasti kevään katsotuin - toukokuussa katseluosuus lähes 50 %

Helteisestä toukokuusta huolimatta MTV:n sisällöt kiinnostivat. MTV:n kaupallinen katseluosuus nousi edellisvuoden toukokuusta, ollen lähes 50% (10-54 -vuotiaat prime time). Alkuvuonna MTV oli kaikissa myytävissä kohderyhmissä katsotuin kaupallinen yhtiö.

Suomalaisia katsojia MTV:n tarjonnassa kiinnostivat erityisesti MM-jääkiekko, isot viihdeilmiöt ja Kymmenen uutiset. MTV3-kanava tavoitti suomalaiset laajimmin: 3,9 miljoonaa suomalaista katsoi kanavaa viikon aikana. Parhaaseen katseluaikaan 10-54-vuotiaissa MTV:n kanavien yhteenlaskettu katseluosuus oli 31%, Nelonen Median 27% ja Yleisradion 23%.

Toukokuussa MTV:n osuus koko väestössä pysyi ennallaan, mutta osuus nousi 10-54-vuotiaissa ja etenkin 25-54-vuotiaissa naisissa sekä alle 15-vuotiaissa lapsissa.

Viihteen ylivoimainen ykkönen keväällä oli Putous yli 1,5 miljoonan katsojamäärällä per jakso.* Toukokuussa MM-jääkiekko (MTV3 ja C More Sport 1 -kanavilla) veti huippuhetkinään enemmän suomalaisia TV:n ääreen kuin Korean talviolympialaiset helmikuussa.

Kotimaiset sisällöt kiinnostivat laajalti myös Subilla ja AVAlla

Subilla katsotuimmiksi ohjelmiksi keväällä nousivat kotimaiset uutuudet Suomen paras palomies ja Radalla, molemmilla katsojamäärä yli 300 000 per jakso.* Myös AVAlla kotimaisuus oli valttia ja katselussa yli muiden nousivat uutuussarjat Kaunis elämä ja Kenen kotona?

MTV3:lla arki-iltoina klo 19.30 noin 600 000 katsojaa ruudun ääreen kokoava Salatut elämät on online-palveluissakin katsotuin sisältö. Tammi-toukokuussa sen jaksoja käynnistettiin lähes 15 miljoonaa kertaa ja keskikatsojamääräksi arvioidaan noin 100 000. Toiseksi suosituinta sisältöä oli jääkiekon MM-kisojen tapahtumat. Myös Yökylässä Maria Veitola kiinnosti verkkokansaa: jaksoja käynnistettiin yli kaksi miljoonaa kertaa.

Suomalaisille viihde, uutiset ja urheilusisällöt ovat tuttu tapa rentoutua myös lomakuukausina

"MTV:n kaupalliset kanavat tavoittavat kesäkuukausinakin suomalaiset kattavasti: heinäkuussa 2017 päivittäin yli kaksi miljoonaa ja viikoittain lähes 3,7 miljoonaa. Uutiset, sää ja urheilu tuovat suomalaiset tv:n ääreen kesälläkin", MTV:n liiketoimintajohtaja Sami Vikback avaa tulevaa kesäkautta.

Lähteet:

Finnpanel, TV-mittaritutkimus ja comScore DAx (Katsomo)

*Kokonaiskeskikatsojamäärä sisältää eri esityskerrat TV:ssä, tallennekatselun tv:stä sekä arvion katsojamäärästä Katsomossa.


 

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme