Ei toista samanlaista - Subin uusi kanavailme on joka kerta ainutlaatuinen

Sub saa uuden kanavailmeen 15. toukokuuta. Suomen kolmanneksi suurimman kaupallisen tv-kanavan uusi visuaalinen konsepti "Ei toista samanlaista" korostaa kanavan ja sen katsojien ainutlaatuisuutta. Uusi ilme myös monipuolistaa entisestään kanavan kaupallisia monimediaratkaisuja.

Subin brändissä yhdistyvät hauskuus, rohkeus ja yksilön arvostaminen

Subin asema Suomen kolmanneksi suurimpana kaupallisena tv-kanavana on vankka ja sen valloittava brändi on kuluttajien mielessä erittäin pidetty ja tunnettu. Subin brändissä yhdistyvät hauskuus, rohkeus ja yksilön arvostaminen. Yhdistettynä aidosti monimediallisiin viihdesisältöihin, puheenaiheisiin ja kiinnostaviin persooniin Sub onkin ainutlaatuinen kentässään ja haluaa olla lähellä katsojia sukupuolesta riippumatta.

– MTV:n kanavaperheessä Subin rooli on erittäin tärkeä, tavoitteenamme on kasvaa merkittävästi alle 45-vuotiaiden keskuudessa vahvistamalla Subin sisältöjä eri jakeluteissä ja muun muassa lisäämällä kotimaisia panostuksia. Sen vuoksi nyt oli juuri oikea hetki kirkastaa myös kanavailme, MTV:n kanavajohtaja Jaana Pasonen kertoo.

– Strategian vauhdittamiseksi lähdimme uudistamaan Subin ilmettä yhdessä Valveen kanssa, tavoitteenamme yhä laajentaa kanavan yleisöä sekä kommunikoida kanavan ydinarvoja ja suuntaa tulevaan. Uusi ilme myös monipuolistaa entisestään kaupallisia monimediaratkaisuja, joissa lineaari-tv, some ja digitaaliset jakelukanavat yhdistyvät Subilla ainutlaatuisella tavalla, Pasonen jatkaa.

Näin syntyi "Ei toista samanlaista" -konsepti

Kanavailme koostuu lukuisista eri elementeistä, jotka toistuvat kymmeniä kertoja päivittäin. Subin olemassa oleva ilme on monelta osiltaan tunnistettava ja toimiva, siksi päädyttiin säilyttämään logo ja päävärit. 

– "Ei toista samanlaista" -konsepti kertoo paitsi kanavan ainutlaatuisuudesta, mutta myös siitä, että Sub-perheessä ohjelmat, ohjelmien tähdet ja kanavan katsojat ovat omanlaisia persoonia, ainutlaatuisia yksilöitä yhteisössä. Se on siis myös arvolupaus, creative director Jotti Taival Valveelta kertoo.

– Uuden kanavailmeen tavoite on vahvistaa Subin brändiä, jota on vuosia rakennettu. Sub on hauska ja kapinallinen, sillä on hyvä sydän, ja se tekee asiat eturintamassa. Ilmeuudistuksen tavoitteena on pitää Sub kiinnostavana, erottuvana ja tunnistettavana myös designin osalta eri alustoilla; niin katsojille, kuluttajille kuin mainostajille, valottaa MTV:n AD Virpi Kunttu.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme