Sub rikkoi katsojaennätyksensä kahdesti viikonlopun aikana

Sub rikkoi kaikkien aikojen katsojaennätyksensä kahdesti, kun Suomen kansa kerääntyi katsomaan Saara Aallon ratkaisevia hetkiä X Factor UK -finaaliviikonloppuna. Yhteensä viikonlopun finaalilähetyksiä seurasi Subilla 2,5 miljoonaa suomalaista. 

Sub oli katsotuin kaupallinen tv-kanava

Saara Aallon upea matka X Factor UK -ohjelmassa huipentui sunnuntaina 11.12. kovatasoisen laulukilpailun toiseen sijaan. 

Sub rikkoi viikonlopun aikana kaikkien aikojen katsojaennätyksensä kahdesti ja oli selkeästi katsotuin kaupallinen tv-kanava. Yhteensä viikonlopun finaalilähetyksiä Subilla seurasi 2,5 miljoonaa suomalaista.

Sub-kanavalla X Factor UK:n sunnuntain 11.12. finaalilähetyksen keskikatsojamäärä oli 1 324 000 ja katseluosuus huikeat 75 %. Korkeimmillaan keskikatsojamäärä oli klo 23:15-23:30 välillä, jolloin suoraa lähetystä Subia katsoi 1 435 000 suomalaista. Ohjelma on vuoden katsotuin viihdeohjelma ja Subin historian katsotuin ohjelma.

Lauantain 10.12. suoran lähetyksen keskikatsojamäärä oli 1 036 000. Sunnuntain uusinta ja MTV Katsomon katselu mukaan lukien lauantain lähetyksen keskikatsojamäärä nousi jo
1 418 000:een. Luvuista puuttuu vielä tallennekatselua.

Yhteensä finaalilähetyksiä seurasi viikonloppuna Subilta yli 2,5 miljoonaa suomalaista*. X Factor -ohjelma keräsi MTV Katsomossa viikonlopun aikana 250 000 käynnistystä.

– Olemme todella iloisia sekä Saara Aallon huikaisevasta menestystarinasta että Subin ennätyksellisestä katsojamäärästä, jossa rikottiin kahdesti maaginen miljoonan keskikatsojan raja lineaari-tv:ssä. Tänä päivänä minkään kanavan tai ohjelman ei ole helppo yltää miljoonan keskikatsojan lukuihin, joten suoritus nostaa entisestään arvoaan. Ohjelmaa on seurattu myös paljon MTV Katsomon kautta ja keskustelu ohjelman ympärillä eri sosiaalisen median kanavissa on ollut todella runsasta, Subin kanavapäällikkö Lauri Ogawa kertoo hurmioituneena.

Subin katsojaennätysten kärkeä on pitänyt aiemmin Big Brother -ohjelma vuodelta 2013 sekä Jääkiekon nuorten MM-kisojen finaalilähetys vuodelta 2014.

Suomalaiset kannustivat Saaraa aktiivisesti

Saara Aallon menestytarina on kerännyt suomalaiset yhteen suorien lähetysten pariin, mikä on osoittanut että isot yhteiset Event-TV-katsojakokemukset ovat edelleen merkittävä osa ajankohtaisia ja yhteiskunnallisia ilmiöitä. Katsojat ovat seuranneet ja kannustaneet Saaran edesottamuksia poikkeuksellisen aktiivisesti eri sosiaalisen median kanavissa niin kotimaasta kuin ulkomailtakin.

– ihmiset ovat olleet erityisen ilahtuneita siitä, miten positiivista huomiota Suomi on saanut Saara Aallon kansainvälisen menestyksen sekä positiivisen esiintymisen myötä, Lauri Ogawa iloitsee.

Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus, yliyönluvut 4+ vuotiaat suomalaiset. ComScore Dax (videokäynnistykset)
* tavoittavuus = väh. 3 min. yhtäjaksoista katselua

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme