Markkinoi kesällä ja viestisi huomataan!

Kesä tarjoaa loistavan ajankohdan mainostamiselle, sillä suomalaiset kuluttavat enemmän kuin yleensä ja mainonta myös huomataan paremmin.

Kesällä kulutetaan matkailuun ja herkutteluun​​​​​​​

Ferratum on selvittänyt viime vuonna, että suomalainen käyttää kesälomaansa keskimäärin 871 euroa kotitaloutta kohti. Summa on eurooppalaista keskiarvoa korkeampi, mutta johtuu osaksi myös Suomen korkeammasta hintatasosta. Nordea taas on laskenut viime vuoden tutkimuksessaan, että kesälomaan kulutettava summa liikkuu keskiarvolta 1380 euron hujakoilla.

MTV:n kanavilta tavoitettavat, kulutusvoimaiset kohderyhmät kuluttavat kesällä rahaa erityisesti: 

  • matkailuun koti- ja ulkomailla
  • mökkeilyyn
  • autoiluun
  • sosiaalisiin tapahtumiin (häät, grillijuhlat jne.)
  • kesäjuomat (virvokkeet, olut, siideri) ja -ruoka (grilliruoka, kasvikset, marjat ja jäätelö)

(Lähteet: Ferratum Oyj 2016, Nordea Oy 2016)

Kesällä mainonta huomataan

Kesä on loistava mahdollisuus saada omalle mainosviestille huomiota, sillä, tv-mainonnan huomioarvot ovat keskimäärin 10 %-yksikköä korkeampia kesäkuukausina.

Lähde: TNS Media Intelligence: Tv-mainonnan panostukset 2016, TNS Gallup: Mainonnan Atlas tietokanta 2007-2014 (526 tutkittua kampanjaa)

Hyödynnä kesäedut!

​​​​​​​

Sen lisäksi, että mainonnan huomioarvot ovat korkeammat kesäkuukausina, on mainostaminen myös edullisempaa!

  • MTV:n tv-kanavilla on käytössä hintaindeksi 80 ajalla 19.6. - 6.8.2017.
  • MTV:n digiratkaisuihin (MTV.fi, MTV Katsomo ja MTV Videoverkosto) on myös omat kesäedut ajalle 12.6. - 13.8.2017.

Tee kaikkien aikojen kesäkampanja MTV:llä!

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme