MTV:n kevät paketissa - mitä toimme markkinaan?

MTV:n keväässä on riittänyt uutisia ja uutuuksia. Tässä listattuna muutamia uusia tuotteita, tutkimuksia ja muita avauksia, joita toimme mediamarkkinaan kevään aikana.

Uusia tuotteistuksia

Helmikuussa markkinaan tuodussa MTV Videoverkostossa mainostaja voi tavoittaa jopa miljoona suomalaista kotimaisissa mediaympäristöissä ja aina laadukkaiden sisältöjen yhteydessä. Toukokuussa videoverkostoon liittyivät myös MSN, City Digital ja Fonecta. 

Suoriin ilmiöohjelmiin MTV lanseerasi ainutlaatuisen ja elämyksellisen Show & Dinner -konseptin.

Lyhyitä, vain minuutin pituisia mainoskatkoja kokeiltiin niin Saturday Night Live -ohjelmassa kuin Subin Limitless-uutuudessa.

MTV:n sosiaalisen median ratkaisut uudistettiin kontaktilähtöisiksi, ja Bauer-median radioratkaisut ovat jatkossakin räätälöitävissä MTV:n ratkaisuihin. 

Tutkimuksia mediankäytöstä

MTV:n, Laurean ja Kurion yhdessä tekemä tutkimus Suomalaisten sosiaalisen median käytöstä vuonna 2016 kiinnosti asiakkaitamme laaja-alaisesti. 

TV-kanavavien mielikuvatutkimuksessa nousi esiin muun muassa se, että MTV3 on selvästi suosituin tv-katselun aloituskanava alle 45-vuotiaiden naisten joukossa.

Trendien harjalla

MTV lähti etunenässä mukaan elämyksellisten 360-videoiden tuotantoon kevään isojen ilmiöiden yhteydessä.

Median ja markkinoinnin tulevaisuudesta keskusteltiin MTV:n ja Digitalistin yhteisessä media-aamussa, joka oli katsottavissa verkossa

Liikkuvan kuvan mahdollisuuksiin ja eri puoliin taas pureuduttiin uudessa nettisarjassa Liikkuvan kuvan puhuvat päät, josta näemme uusia jaksoja syksyllä. 

Uutisia ja uudistuksia

MTV tiedotti keväällä kasvattavansa kotimaisen sisällön osuutta kanavillaan ja erityisesti MTV3-kanavan syksyn ohjelmistossa. MTV:n #kokoilta kotimaista tarjoaa niin isoja viihdeohjelmia, lifestylea kuin draamaa.

MTV Katsomo uudistui toukokuun lopulla tarjoten käyttäjille entistä paremman ja henkilökohtaisemman käyttökokemuksen sekä C Moren elokuvia ja kansainvälisiä huippusisältöjä. 

Kilpailutilanne kaupallisesten tv-kanavien on ollut tiukka, ja MTV jatkoi markkinajohtajana useimmissa kohderyhmissä kevään ajan. Jääkiekon MM-kisat rikkoivat katsojaennätyksiä. 

MTV:n kevään yt-neuvotteluiden lopputuloksena MTV uudistaa toimintamallinsa ja jakautuu mainos- ja kuluttajarahoitteiseen liiketoimintaan. 

Haluatko kuulla jatkossa MTV:n uutisista?

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme