Vahva brändi tuottaa parempaa tulosta

Brändiin kiteytyy yrityksen kaikki tekeminen laatukriteereistä asiakaskohtaamisiin ja markkinointiin. ”Vahva brändi tarvitaan, koska se tuo parempia tuloksia”, sanoo suomalaisen BrandWorxx Oy:n toimitusjohtaja Jari Taipale.

Kaikki mitä yritys tekee, rakentaa brändiä

Lähde: BrandWorxx Oy

”Brändillä tarkoitetaan kaikkea yrityksen tekemistä eli sitä, miten yritys näkyy ja miten asiakas kokee yrityksen”, kiteyttää Taipale.

Miten yrityksen työntekijät käyttäytyvät, kun asiakas on ostamassa tuotetta tai palvelua?

Miten reklamaatio hoidetaan, jos sellainen tulee?

Miten tuote tai palvelu itsessään toimii?

”Vahvaa brändiä tarvitaan, koska se saa ihmiset palaamaan yrityksen luo. Sitä kautta yritys puolestaan varmistaa tulevaisuuden kassavirran”, jatkaa Taipale.

Brändiä vahvistetaan laadukkaalla markkinoinnilla

”Laadukkaalla ja oikealle kohderyhmälle suunnatulla markkinoinnilla vahvistetaan brändiä. Mainonnalla korostetaan yrityksen vahvuuksia ja erottuvuutta muista”, painottaa MTV:n kaupallinen johtaja Stinde Mäkinen ja jatkaa:

"Jokainen yritys tarvitsee varsinkin alkuvaiheessa tunnettuutta kasvattavaa markkinointia ja matkan varrella asiakassuhteita vahvistavaa ja kasvattavaa markkinointia."

”Mainonnan kampanjakohtaisesta ajattelusta tulisikin siirtyä ajattelemaan markkinointia pitkäkestoisena brändin vahvistustyönä. Vahva brändi kun tuottaa selvästi parempaa tulosta kuin heikko brändi - tutkitusti”, summaa Taipale lopuksi.

Lähde: BrandWorxx Oy

BrandWorxx

Uudenlaisen brändiajattelun yritys BrandWorxx Oy on ollut mukana luomassa brändin kansainvälistä ISO 10668 -standardia kolme vuotta sitten. BrandWorxx on laskenut keskinäiset suhteet yritysten brändien vahvuuksille ja kyvylle tuottaa voittoa. Lopputulema on selkeä: vahva brändi tuottaa selvästi parempaa tulosta kuin heikko brändi.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme