Ilmiöiden jäljillä - Faktat

MTV:n ilmiöt kuten Big Brother, Putous, Tähdet, tähdet ja jääkiekon MM-kisat ovat koko kansaa puhuttelevia ilmiöitä. Katsomisen lisäksi suomalainen osallistuu, jakaa ja keskustelee näkemästään – laitteesta, ajasta ja paikasta riippumatta.

Big Brother 2013

  • Vuonna 2013 BB tavoitti yli 70 % 25–44-vuotiaista.
  • Uniikki monimedia-alusta, jonka sisältö jalkautuu reaaliaikaisesti kaikkiin kanaviin.
  • Twitterissä yli 22 000 seuraajaa.
  • Instagramissa yli 4 000 seuraajaa.
  • Yli 200 kaupallista BB-kumppanuutta, joista viimeisimpänä menestystarinana kotimainen Selätin-kuntoilulaite.

(Lähteet: Finnpanel Oy: TV-mittaritutkimus)

Psst. Big Brother nähdään jälleen syksyllä 2014. Kysy lisää yhteistyöstä myynnistämme tai lue lisää!

Putous 2014

  • Putouksen suosio kasvoi entuudestaan, ohjelmalla oli 20 % enemmän katsojia kuin vuonna 2013.
  • #Putous-hashtagillä twiitattiin kauden aikana yhteensä 37 000 kertaa.
  • 1,2 miljoonalla kuukausikäyttäjällä Putous-sivu on yksi Suomen aktiivisimmista Facebook-sivuista.
  • Putous 2nd screen -mobiilipalvelulla oli finaaliviikolla yli 70 000 uniikkia käyttäjää.
  • Putous tavoittaa laajasti eri kohderyhmät, mutta lapsiperheiden tavoittavuus jopa 90 %.

(Lähteet: *Aamulehti 26.2.2014, Facebook Insights, Dax/ComScore, Finnpanel Oy: TV-mittaritutkimus)

Psst. Putous nähdään jälleen syksyllä 2014. Kysy lisää yhteistyöstä myynnistämme.

Tähdet, tähdet

  • MTV-kanavalta ohjelmaa seurasi keskimäärin 945 000 katsojaa/jakso
  • Televisiossa Tähdet, tähdet tavoitti erityisen hyvin 25-54-vuotiaat naiset sekä lapsiperheet
  • MTV Katsomossa jaksoja ja klippejä avattiin n. miljoona kertaa. Kolmasosa käyttäjistä tuli mobiilista.
  • Tähtituulettaja 2nd Screen -palvelua käytti kauden aikana n. 30 000 rekisteröitynyttä käyttäjää.
  • Twitterissä #TähdetTähdet hashtagilla lähetetiin 22 278 twiittiä kauden aikana
  • Facebookissa Tähdet, tähdet -ryhmässä 7557 seuraajaa
  • Instagramissa #tähdettähdet hastagia käytettiin yli 1702 kuvassa
  • Live-yleisöä kahdeksassa tv-lähetyksessä oli yhteensä 4000.

(Lähteet: Finnpanel Oy TV-mittaritutkimus, AdEdge, Dax/ComScore , Facebook, Instagram, Twitter)

Jääkiekon MM-kisat 2014

  • Jääkiekon MM-kisoja 2014 seurasi tv:stä yli 4,1 miljoonaa suomalaista, joista lähes puolet naisia.
  • MTV.fissä on ylitettiin kisojen aikana 2,3 miljoonan viikkokävijän rajapyykki.
  • Kisat kiinnostivat myös MTV.fin mobiilisivuilla, joilla vieraili viikolla 21 reilut 1,1 miljoonaa selainta.
  • MTV Katsomossa MM-kisojen videosisältöä käynnistettiin yli 1,8 miljoonaa kertaa.
  • Twitterin #mmkisat-hashtagillä twiitattiin ennätysmäärä.

(Lähteet: Finnpanel TV-mittaritutkimus, AdEdge, 10+ vuotiaat suomalaiset, 19.-25.5.2014, ComScore Dax )

Katso MM-kisaextra kisojen jälkeiseltä maanantailta:

Katsomo-video ei ole saatavilla


Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme