Kenelle kerrot tarinaasi?

Vaikka olemme suhteellisen pieni kansa, olemme kuitenkin erilaisia ja teemme ostopäätöksiä eri tavoin. Tunnethan kohderyhmäsi ja missä, miten ja minkälainen tarinankerronta liikuttaa heitä? 

 

1. Viihdekeskeiset hakevat elämyksiä

Viihdekeskeiset (25 % suomalaisista 18-54-vuotiaista) hakevat elämyksiä, puheenaiheita ja tunnekokemuksia sähköisien medioiden kautta. Kaupallisten tv- ja radiokanavien tarjonta tyydyttää heidän tarpeensa parhaiten, ja he ovat aktiivisempia sosiaalisessa mediassa kuin muut suomalaiset.

 

2. Ilmiövetoisilla on mediaperinteet kunniassa

llmiövetoiset (44 % suomalaisista 18-54-vuotiaista) mediakuluttajat ovat perinteisempiä, rutinoituneempia mediakuluttajia, jotka ovat varovaisia digitaalisen median suhteen.  Kullakin medialla on oma paikkansa ja aikansa. He eivät ensimmäisenä innostu uusista kanavista, mutta heitä tarvitaan rakentamaan koko kansan puheenaiheita ja ilmiöitä.

 

3. Diginatiivit ovat aina online

Diginatiivit (31 % suomalaisista 18-54-vuotiaista) ovat aktiivisia tai edelläkävijöitä digitaalisen median käytössä. He ovat aina online, yhä enemmän mobiilisti. Sisällön suhteen he ovat valikoivia, laatutietoisia - myös valmiita maksamaan.


>> Kutsu meidät kertomaan lisää suomalaisista mediakäyttäjistä. Siihen menee tunti aikaasi ja olet uusia ideoita rikkaampi. Ota yhteyttä Jaanaan!

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme