Miksi tarina on tärkeä?

Tänä päivänä huomion saaminen ja asiakassuhteen ansaitseminen on entistä kilpaillumpaa. Vahva tarina, jolla herätetään tunteita ja jota kerrotaan monikanavaisesti herättää huomiota ja vaikuttaa asiakassuhteen syntyyn ja jatkuvuuteen. Miksi tarina on tärkeä?

 

1. Tarina vaikuttaa

Vahva tarina luo pohjan hyvälle asiakassuhteelle ja luo kiinnostusta. Tarinankerronnalla on suuri merkitys mainonnan huomaamiseen ja muistamiseen.  Liikkuva kuva ja ääni ovat tutkitusti tunteisiin vahvimmin vaikuttavat tarinankerrontamuodot.

 

2. Tarina mahdollistaa vuorovaikutuksen

Ihmisen ja brändin suhde on aina vuorovaikutuksellinen. Aitoa, ihmisen ja brändin välistä suhdetta varten brändin on tunnettava tarinansa ja kerrottava sitä pitkäjänteisesti. Ihminen joko kiinnostuu tai etääntyy brändistä sen tarinan vetovoiman mukaan - kuten ihmissuhteissa.

 

3. Tarina rakentuu jokaisessa asiakaskohtaamisessa

Elämme aikaa, jossa jokaisella asiakaskohtaamisella on merkitys. Ihminen joko huomaa brändisi tai sitten ei. Hän ihastuu tai vihastuu, kiinnostuu tai tylsistyy brändistäsi. Ostoprosessissaan hän tutkii ja vertailee, kyselee ja testaa, valitsee ja ostaa, suosittelee tai dissaa. Brändin tarinaa rakennetaan jokaisessa tällaisessa hetkessä.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme