Paikallisen mainonnan hinnat MTV3-kanavalla 2016

MTV3-kanavan 17 näkyvyysaluetta antavat mainostajalle vaihtoehtoja ja valinnanvaraa. Ketjumainostaja voi esimerkiksi valita valtakunnallisen ja alueellisen kampanjan yhdistelmän: koko maan kattava brändikampanja ja siihen liittyvä paikallinen dealer-kampanjointi. Yhdistämällä kampanjaan paikallisuuden voiman myynti vauhdittuu aivan uudella teholla.

Jos markkina on koko valtakuntaa pienempi, kauppapaikan voi tehdä tutuksi edullisesti ainoastaan omalla alueella.

Aluemainonnassa mainosesityksen maksimipituus on 30 sekuntia. Samaan katkoon tulevien katkoyhteysspottien yhteenlaskettu maksimipituus on myös 30 sekuntia. Valtakunnalliseen katkoyhteysspottiin liittyviä katkoyhteysspotteja voi olla samalla alueella vain yksi samassa kampanjassa.

Ostotavat

Paikallisessa mainonnassa ohjelmaostaminen ja kohderyhmäkauppa toimivat samojen periaatteiden mukaisesti kuin valtakunnallisesti. Kausi-indeksit, katkoyhteys ja kontaktitakuu ovat paikallisissa kampanjoissa samat kuin valtakunnallisessa kampanjoinnissa.

Valtakunnallisessa ohjelmaostamisessa käytettävä määräpaikka ei ole paikallisen mainonnan tuotevalikossa.

Hinta

Jokaiselle alueelle on oma hinnoittelukertoimensa, jonka avulla saadaan paikallisen mainonnan hinta.

Ohjelmaostamisessa ohjelmakohtainen voimassaoleva valtakunnan 30 sekunnin bruttohinta kerrotaan hinnoittelukertoimella. Kohderyhmäkaupassa hinnoittelukertoimella kerrotaan puolestaan kohderyhmän valtakunnallinen 30 sekunnin (brutto) CPP-hinta.

Hinnoittelukertoimet

Alue

Lyhenne

Hinnoittelukerroin

Uusimaa

HE

42,5 %

Pirkanmaa

TA

13,0 %

Varsinais-Suomi

TU

11,5 %

Päijät-Häme

LA

9,5 %

Kymenlaakso

KK

7,0 %

Keski-Suomi

JY

7,0 %

Oulu

OU

9,5 %

Kainuu

KA

4,0 %

Pohjois-Savo

KU

8,5 %

Pohjois-Karjala

JO

6,5 %

Pohjanmaa

VS

9,0 %

Keski-Pohjanmaa

KP

6,0 %

Etelä-Savo

MS

6,0 %

Etelä-Karjala

LR

6,0 %

Satakunta

PO

5,5 %

Lappi

RO

4,5 %

Kemi-Tornio

KT

4,0 %

Alueelliset väestöosuudet 1.1.2016

Paikallisen mainonnan kontaktit lasketaan kertomalla mainoskatkon valtakunnalliset kontaktit Tilastokeskuksen määrittelemän alueellisen väestöosuuden kanssa.

Alue

Osuus väestöstä

Uusimaa

30,1 %

Pirkanmaa

10,1 %

Varsinais-Suomi

8,7 %

Päijät-Häme

5,4 %

Kymenlaakso

3,5 %

Keski-Suomi

5,2 %

Oulu

5,2 %

Kainuu

1,5 %

Pohjois-Savo

5,1 %

Pohjois-Karjala

3,0 %

Pohjanmaa

6,4 %

Keski-Pohjanmaa

3,4 %

Etelä-Savo

2,3 %

Etelä-Karjala

2,3 %

Satakunta

4,1 %

Lappi

2,5 %

Kemi-Tornio

1,2 %

Lähde: Tilastokeskus, Väestötiedot 31.12.2014

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme