MTV Oy:n hintamuutokset vuodelle 2013

MTV Oy yhdistää MTV3:n ja Subin erilliset myyntiorganisaatiot yhdeksi myyntiorganisaatioksi. Tämä tarkoittaa sitä, että jatkossa yksi yhteyshenkilö palvelee asiakasta kokonaisvaltaisesti kaikkien MTV Oy:n medioiden osalta (MTV3, Sub, AVA ja kaikki internetpalvelut).

Asiakas solmii siis yhden yhteistyösopimuksen, jota voi joustavasti käyttää eri medioiden välillä. Sopimuksessa määritellään kuitenkin erikseen Subin televisiomainonnan osuus, joka saa erillisen yhteissopimusedun.

TV-mainonta

Pidämme vuoden 2013 hinnoittelu- ja myyntiehtomuutokset mahdollisimman vähäisinä. TV-kanavien kohderyhmäkaupan bruttohintoja muutetaan saman verran eri kohderyhmissä ja dayparteissa CPP-hinnasta laskettua (eli TRP-hintamuutos) seuraavasti:

- MTV3-kanavan CPP-hinta nousee n. yhden prosentin.

- Subin CPP-hinta vastaavasti laskee n. viisi prosenttia.

- Maksukanavien CPP-hinta nousee n. yhden prosentin.

AVAn CPP-hinta laskee aiemmasta, ja AVA on jatkossa entistä parempi ja laadukkaampi vaihtoehto asiakkaillemme. Tämän lisäksi AVAlle tulee daypart-jako hinnoittelussa (prime time 18-24).

Kaikille TV-kanavillemme (pois lukien MTV3 Juniori) asetamme uudet kausi-indeksit, joilla on vaikutusta CPP-hintoihin. Aiempien 100 ja 80 hintaindeksien lisäksi otamme käyttöön 103 indeksin korkean myyntiasteiden viikoille (21-25 ja 36-44). Keskimäärin asiakkaan hinta nousee indeksimuutoksen seurauksena hieman alle prosentin.

MTV Oy:n verkkomediat

MTV Oy:n verkkomedioiden (mtv3.fi, sub.fi, avatv.fi ja katsomo.fi) sopimusmalli yksinkertaistuu, sillä vuonna 2013 kaikkiin verkkokampanjoihin voi käyttää MTV3-tuoteperheen vuosisopimusprosenttia. Lisäksi verkkomainontaan on mahdollista neuvotella oma vuosisopimus.

Sekä banner- että instream-mainonnan CPM-hinnat säilyvät pääsääntöisesti muuttumattomina. Katsomon videomainonnassa mahdollistamme jatkossa 35 sekunnin spottien käyttämisen.

Kaiken kaikkiaan tavoitteenamme on taata mainostajalle mahdollisimman laadukkaat verkkomainonnan kontaktit, mm. kesällä 2012 aloitetun inscreen-mainosnäyttöjen myymisen sekä kohderyhmäkaupan avulla.

Vuonna 2013 tulemme jatkamaan verkkomainonnan kehittämistä ja tuomaan uusia kohdentamismahdollisuuksia sekä banner- että displaymainontaan.

Yhteistyöterveisin,

Mikko Laakso, myyntijohtaja MTV3, Sub ja AVA

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme