MTV3-kanavalle uusi ostettava kohderyhmä

MTV3-kanavalle tuodaan vuonna 2016 uusi ostettava kohderyhmä 25-64-vuotiaat. Uusi kohderyhmä kattaa 92 % suomalaisesta työvoimasta.

Kokonaiskulutuksesta 80 % tulee tulee tästä kohderyhmästä

Mainostajalle laajempi kohderyhmä on järkevä valinta, sillä haastavina taloudellisina aikoina ostovoima painottuu yhä enemmän vanhempiin ikäryhmiin.

Kohderyhmässä ei ole ainoastaan rahaa kuluttamiseen, vaan he myös kuluttavat enemmän. Kokonaiskulutuksesta lähes 80 % tulee kohderyhmästä 25-64-vuotiaat. 

Eri toimialoilla on jonkin verran eroja. Mitä suuremmista hankinnoista on kyse, kuten asunnon remontointi tai autojen hankinta, sitä enemmän kulutus painottuu vanhempiin ikäryhmiin.

Milloin kohderyhmä kannattaa pitää laajana?

Aiempi uskomus siitä, että nuoremmat ikäryhmät olisivat vanhempia ikäryhmiä vastaanottavaisempia mainonnalle, ei pidä paikkaansa. Ikä ei korreloi mainontaan suhtautumiseen, mainonnasta pitämiseen tai mainonnan kykyyn herättää kiinnostusta.

Mainostajan ei siis kannata rajata mainonnan vaikuttavuutta liian kapeaan ikäryhmään. Jos tavoitteena on kasvu ja kiinnostuksen herättäminen uusissa asiakkaissa, kannattaa mainonnan kohderyhmä pitää mahdollisimman laajana.

Teksti:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme