Yksinkertainen on välillä kaunista

Hintamuutokset vuodelle 2014

Media-ala on mielenkiintoisessa murrosvaiheessa. MTV vastaa vahvana sähköisenä toimijana suomalaisten muuttuviin mediakulutustottumuksiin tuomalla sisältönsä aiempaa monipuolisemmin eri päätelaitteille.

Voimakkaiden muutosten keskellä haluamme kuitenkin, että mediatilan ostaminen meiltä säilyy mahdollisimman yksinkertaisena. Tämän vuoksi MTV:n eri medioiden myyntiehtoihin ja hinnoitteluun tulee erittäin vähän muutoksia ensi vuodelle. Näin kaikki osapuolet välttyvät turhalta analyysityöltä hintamuutoksien osalta.

Yhteistyösopimus

Yhteistyösopimuksien osalta käytäntö säilyy hyvin nykyisenkaltaisena. Haluamme kuitenkin lisätä joustavuutta eri MTV:n medioiden osalta. Käytännössä tämä tarkoittaa, että mikäli mainostaja tekee yhteistyösopimuksen sekä MTV Oy:n (sis. tv-kanavat sekä netin) että Oy Uutisradio Ab:n eli Radio Novan kanssa, katsomme sopimuksen täyttyneen, kun sopimusten yhteenlaskettu investointitaso on saavutettu.

MTV Oy:n televisiokanavat

MTV3-kanavan, Subin sekä maksukanavien kohderyhmäkaupan brutto TRP-hinnat (prime sekä off prime) säilyvät 2013 tasolla. Vahvasti kehittyvän AVAn kohderyhmäkaupan TRP-hinta puolestaan nousee 2,5 %.

TRP-hintoihin vaikuttavat muutokset kausien hinnoitteluindekseihimme (kaikki kanavat). Nykyiset 103-indeksit (14 viikkoa) sekä viikon 20 indeksi vaihtuvat 105-indeksiksi. Kausi-indeksit vuodeksi 2014 ovat siis seuraavat:

Ajanjakso

Indeksi

1.1. - 26.1.2014

80

27.1. - 11.5.2014

100

12.5. - 22.6.2014

105

23.6. - 10.8.2014

80

11.8. - 31.8.2014

100

1.9. - 2.11.2014

105

3.11. - 21.12.2014

100

22.12. - 31.12.2014

80

Paikallisessa mainonnassa alueiden hinnoittelukertoimet pysyvät Kainuuta lukuun ottamatta samoina. Kainuun hinnoittelukerroin laskee 4 %:iin (2013 5 %).

MTV Oy:n verkkopalvelut

MTV.fi-sivustolla displaymainonnan perusmainosmuotojen, mobiilimainonnan ja Katsomon CPM-hinnat säilyvät muuttumattomina.

Katsomon videomainonnan kohdentaminen tarkentuu kohderyhmäkaupan kautta ja myytävät kohderyhmät ovat vuoden 2014 alussa seuraavat:

  • miehet, naiset
  • alle 35-vuotiaat
  • 25-44-vuotiaat miehet/naiset
  • +45-vuotiaat

Tuomme myös markkinoille sekä display- että mobiilimainontaan useita uusia mainoskonsepteja heti vuoden alussa.

Radio Nova

Radio Novan blokkikohtaiset bruttohinnat säilyvät myös 2013 tasolla. Novan osalta ainoana hienosäätönä on kontaktitakuutuksen tarkennus. Vuonna 2014 sekä yhteistyösopimusasiakkaat että vähintään 20 000 € (netto) kampanjakohtaisesti mainontaan investoineet asiakkaat saavat kampanjoilleen kontaktitakuun.

Mahdolliset kontaktitakuukontaktit on käytettävä neljän kuukauden sisällä kampanjan loppupäivämäärästä.

Yhteistyöterveisin,

Saku Sahramies

Saku Sahramies

MTV:n hinnoittelusta ja business-analyysista vastaava suunnittelupäällikkö.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme