MTV:n ohjelmallinen verkkomainonta

Verkkomainonnan ohjelmallinen ostaminen on yhä suositumpaa. Kokosimme tähän artikkeliin kaikki MTV:n ohjelmallisen ostamisen tuotteet ja mahdollisuudet.

Ohjelmallinen display-mainonta

Ostokanavat- ja tavat

MTV:n display-inventaari on löydettävissä sekä Adformin että Rubiconin myyntijärjestelmistä.

MTV:n kotimainen ja laadukas mainosinventaari on ostettavissa sekä avoimen huutokaupan (Open RTB) kautta että Private Dealien (Deal ID) kautta.

Private Dealissa asiakkaillamme on mahdollisuus hyödyntää asiakaskohtaisia etujaan myös ohjelmallisen ostamisen kanavissa, Deal ID:n kautta.

Ohjelmallisten kanavien kautta tulleet ostot huomioidaan asiakaskohtaisessa panostuksissa.

 

Mainosmuodot

Ohjelmallisten kanavien kautta on ostettavissa perusmainosformaatit (desktop & mobiili):

  • 980x400px
  • 980x120px / 728x90px
  • 160x600px / 140x350px
  • 468x400px / 300x250px
  • 300x300px

Adformin kautta tarjoamme myös:

  • Rich media -formaatteja
  • taustatapetti paraatipaikan yhteydessä
  • MTV.fi:n in-page 
  • MTV:n uutisapplikaatiot iOS, Android sekä Windows Phone - alustoille


Lisätiedot:

Anu Höglund, ohjelmallisen ja tulospohjaisen mainonnan kehityspäällikkö, MTV

Lisätietoa ohjelmallisesti ostamisesta voit lukea IAB:n Ohjelmallisen oppaasta 

 

Ohjelmallinen videomainonta

Ostokanavat- ja tavat

MTV Videoverkoston ja MTV Katsomon laadukas ja monipuolinen inventaari on löydettävissä sekä Adformin että Tremor Videon myyntijärjestelmistä.

Kuten display-tuotteissammekin, Private Dealissa asiakkaillamme on mahdollisuus hyödyntää asiakaskohtaisia etujaan myös ohjelmallisen ostamisen kanavissa, Deal ID:n kautta. Ohjelmallisten kanavien kautta tulleet ostot huomioidaan asiakaskohtaisessa panostuksissa. Videotuotteissamme suosittelemme ensisijaisesti asiakaskohtaisen Deal ID:n käyttöjä.

 

Inventaari

MTV Katsomon ja MTV Videoverkoston desktop-inventaari on tällä hetkellä ostettavissa ohjelmallisesti. Desktop-ympäristössä mainostajalla on mahdollisuus hyödyntää evästekohdennusta.

Vuoden 2017 alussa ohjelmallinen tarjoama laajenee MTV Katsomon Android-sovellukseen. Natiivisovelluksessa ei ole kuitenkaan mahdollisuutta hyödyntää evästekohdennusta, mutta on hyvä vaihtoehto silloin kun kampanjoinnissa ei ole tavoitteena hyödyntää evästekohdennuksia.


Aineistoissa huomioitavia asioita

Varmistaaksesi onnistuneen ja toimivan kampanjoinnin, noudata näitä ohjeita:

  • kutsusta tulee vain MP4-tiedosto - muut tiedostomuodot on kytkettävä omasta mainonnanhallinnasta pois, jotta aineisto toimii kaikilla päätelaitteilla
  • äänentason on oltava -23 LUFS, jotta käyttäjäkokemus ei heikkene sisällön kanssa eri tasoisten äänien vuoksi

 Ostotavat - MTV Katsomo

  • mainoksen pituus 10 -45 sek
  • Katsomo RON (desktop), Deal ID on mahdollista kohdentaa vahvasti nais/mies-käyttäjiä profiloiviin ohjelmiin
  • ohjelmallisesti hyödynnämme Katsomon pre- & midroll varantoa

 Ostotavat - MTV Videoverkosto

  • mainoksen pituus 10 -30 sek
  • RON
  • ohjelmallisesti hyödynnämme MTV Videoverkoston pre- & midroll varantoa


Lisätiedot:

Anu Höglund, ohjelmallisen ja tulospohjaisen mainonnan kehityspäällikkö, MTV

Lisätietoa ohjelmallisesti ostamisesta voit lukea IAB:n Ohjelmallisen oppaasta 

 

Ohjelmallinen ostaminen ja Data

Voin hyödyntää myös ohjelmallisessa ostamisessa MTV:n yleisökohdennusdataa. Data on hyödynnettävissä Adformin DMP:ssä, data voidaan myös liittää osaksi Private Dealia.

Voit valita näistä kohdennuksista kampanjaasi sopivat vaihtoehdot:

  • ikä
  • sukupuoli
  • kotitalouden tulotaso
  • ammattiasema
  • lapsikotitaloudet

Lisäksi valittavanasi on laaja valikoima kiinnostusaluesegmenttejä, lue lisää


Kysy lisää ohjelmallisesta ostamisesta:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme