MTV Oy:n verkkopalveluiden myyntiehdot 2018

MTV Oy:n verkkopalvelut

Mainostilaa myydään tasapuolisesti kaikille mainostajille, mainos- ja mediatoimistoille ja muille yhteisöille nimettyjen asiakkaiden ja tuotteiden lukuun, jotka sitoutuvat noudattamaan MTV Oy:n myyntiehtoja. MTV pidättää oikeuden olla myymättä verkkopalvelujen henkeen sopimatonta mainontaa.

MTV Oy pidättää itsellään oikeuden ilman korvausvelvollisuutta mainostilan siirtämiseen tai tehtyjen varausten peruuttamiseen, mikäli erityiset syyt sitä vaativat. Tästä ilmoitetaan välittömästi samalla kun MTV Oy pyrkii antamaan tilalle uuden, entistä vastaavan mainostilan.

MTV Oy pidättää itsellään oikeuden rajoittaa yksittäisen kampanjan näkyvyyttä kapasiteettitilanteen niin edellyttäessä. MTV Oy pidättää myös itsellään oikeuden olla myymättä kampanjoita, joita ei ole mahdollista toteuttaa halutun kampanja-ajan sisällä.

Samassa sisällössä esiintyvien kilpailijoiden näkyvyyttä ei rajoiteta, eikä se synnytä MTV Oy:lle korvausvelvollisuutta. Ennakkotietoja mahdollisista kilpailijoiden samanaikaisista kampanjoista ei luovuteta ulkopuolisille. Mainonta MTV Oy:n verkkopalveluihin myydään pääsääntöisesti näyttöpohjaisesti. Sivustoille voidaan myydä mainontaa myös muilla hinnoittelumalleilla.

Kampanja

Mikäli asiakas ostaa samanaikaisesti useita mediaelementtejä/-tuotteita, jokainen niistä lasketaan omaksi itsenäiseksi kampanjaksi. Yhtä kampanjaa varten asiakas voi toimittaa korkeintaan viisi (5) eri aineistoa. MTV Oy ottaa huomioon asiakkaan toiveet aineistojen keskinäisestä painotuksesta, mutta kampanjan eri aineistoille ei anneta aika-/näyttötakuuta. Aineiston voi vaihtaa yhden kerran kampanjan aikana.

Kampanja aloitetaan media-ajan ensimmäisenä päivänä klo 00:01, mikäli mainosaineistot ovat toimitettu MTV Oy:lle toimitusaikataulujen sekä aineisto-ohjeiden mukaisesti.

Mikäli kampanja-aineistoja ei toimiteta aineisto-ohjeissa määriteltyjen aikataulujen sekä ohjeiden mukaisesti, ei MTV Oy ei ole korvausvelvollinen kampanjan aloituksen viivästymisestä.

Näyttötakuu

MTV Oy antaa näyttöpohjaisesti myytäville kampanjoille näyttötakuun. Mikäli kampanja ei suorita ostettua näyttömäärää, kampanjaa joko jatketaan kunnes näytöt täyttyvät, puuttuvat näytöt hyvitetään asiakkaan seuraavassa kampanjassa tai asiakkaalle annetaan puuttuva määrä näyttöjä saman hintaluokan sivustolla tai sivustoilla MTV Oy:n verkkopalveluissa. MTV Oy ei hyvitä puuttuvia näyttöjä rahallisesti.

Mikäli mainosnäytöt jäävät kampanjan loputtua tavoitteesta korkeintaan 3 %, MTV Oy:llä on oikeus jatkaa kampanjaa seuraavana päivänä automaattisesti kunnes mainosnäytöt tulevat täyteen.

Kampanjoiden mainosnäytöt ja MTV Video Premiumin mainoksen loppuun katsominen todennetaan MTV Oy:n mainonnanhallintajärjestelmillä (2018 alussa videon osalta Ooyala Pulse ja display-mainonnassa Adform PPAS).

Tietojen kerääminen MTV:n verkkopalveluista

Mediatilan ostaja sitoutuu kampanjan vahvistamisen yhteydessä hyväksymään MTV Oy:n ohjeistuksen koskien yksityisyydensuojaa, henkilötietolakia ja tietojen keräämistä MTV Oy:n verkkopalveluista (GDPR ja e-privacy). Erillinen sopimus tietojen keräämisestä www.mtv.fi/spotti -sivustolla.

MTV Oy:llä on oikeus keskeyttää asiakkaan kampanja välittömin vaikutuksin sekä päättää kaikki asiakkaan ja MTV:n väliset sopimukset ilman korvausvelvollisuutta, mikäli asiakas rikkoo edellä mainittuja ehtoja. Asiakas on velvollinen korvaamaan MTV Oy:lle tai sen verkkopalveluiden käyttäjille näiden ehtojen rikkomisesta aiheutuneet vahingot täysimääräisesti.

Kampanjan vahvistaminen

Kampanja on vahvistettava kirjallisesti tarjouksessa mainittuun viimeiseen voimassaolopäivään mennessä, muussa tapauksessa varaus peruuntuu.

Vahvistetun kampanjan peruuttaminen

Mikäli asiakas joutuu peruuttamaan jo vahvistetun kampanjan, veloitetaan seuraavat peruutusmaksut, jotka lasketaan kampanjan nettohinnasta. Kaikkien yli 1 kuukauden mittaisten kampanjoiden irtisanomisaika on 1 kk.

Peruutus ennen lähetystä

Peruutusmaksu

6 - 10 arkipäivää

25 %

4 - 5 arkipäivää

50 %

alle 4 arkipäivää

100 %


Reklamaatiot

Mainoskampanjaa koskevat huomautukset tulee tehdä viimeistään kahdeksan (8) vuorokauden kuluttua kampanjan päättymisestä kirjallisena.

Yhteistoimintapalkkio

Yhteistoimintapalkkio suoritetaan MTV Oy:n hyväksymille tahoille, jotka sitoutuvat noudat¬tamaan MTV Oy:n myynti- ja toimitusehtoja ja joiden luottokelpoisuuden MTV Oy on hyväksynyt. Yhteistoimintapalkkio on 12-15 %.

Laskutus ja maksuehdot

Maksuehto on 14 päivää –1% tai 30 päivää nettolaskun päiväyksestä lukien.

Viivästyskorko määräytyy viimeisimmän viral¬lisen viivästyskorkoprosentin mukaan.

Laskutusta koskevat huomautukset on tehtävä viimeistään kahdeksan (8) vuorokauden kuluessa laskun lähettämisestä.

Suoralaskutusalennus

Suoralaskutusalennus on vaihtoehtoinen yhteistoimintapalkkiolle. Suoralaskutusalennuksen 12 % lisäksi ei myönnetä muita maksutapa-alennuksia.

Alennusten laskeminen

Kampanjan bruttohinta

- kausi-indeksi tai mahdollinen kampanjakohtainen etu

- yhteistoimintapalkkio tai ennakko-

laskutusalennus

- asiakkaan yhteistyösopimusetu

= nettohinta

+ alv (voimassa olevan alv %:n mukaisesti)

= verollinen nettohinta

Uuden asiakkaan etu

Uusille verkkomedia-asiakkaille annetaan uuden asiakkaan etuna ensimmäiseen kampanjaan +30 % lisänäyttöjä ostettuun tuotteeseen. Uutena asiakkaana pidetään mainostajaa, joka ei ole mainostanut MTV Oy:n verkkopalveluissa edellisen 24 kuukauden aikana.

Etu samanaikaiseen TV-kampanjaan

Mainostettaessa samaa tuotetta yhtäaikaisesti sekä MTV Oy:n TV-kanavalla että verkkomedioissa, myönnämme verkkokampanjaan 10 % lisänäyttöjä. Samanaikaisilla TV- ja display -kampanjoilla tulee olla vähintään yksi yhteinen esityspäivä. Mainoskampanjan tilaaja on velvollinen informoimaan samanaikaisesta TV-kampanjasta. Etua ei myönnetä takautuvaksi.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme