MTV Oy:n verkkomedioiden myyntiehdot 2014

Mainostilaa myydään tasapuolisesti kaikille mainostajille, mainos- ja mediatoimistoille ja muille yhteisöille nimettyjen asiakkaiden ja tuotteiden lukuun, jotka sitoutuvat noudattamaan MTV Oy:n myyntiehtoja.

MTV Oy pidättää itsellään oikeuden ilman korvausvelvollisuutta mainostilan siirtämiseen tai tehtyjen varausten peruuttamiseen, mikäli erityiset syyt sitä vaativat. Tästä ilmoitetaan välittömästi samalla kun MTV Oy pyrkii antamaan tilalle uuden, entistä vastaavan mainostilan.

MTV Oy pidättää itsellään oikeuden rajoittaa yksittäisen kampanjan näkyvyyttä kapasiteettitilanteen niin edellyttäessä. MTV Oy pidättää myös itsellään oikeuden olla myymättä kampanjoita, joita ei ole mahdollista toteuttaa halutun kampanja-ajan sisällä.

Samassa sisällössä esiintyvien kilpailijoiden näkyvyyttä ei rajoiteta, eikä se synnytä MTV Oy:lle korvausvelvollisuutta. Ennakkotietoja mahdollisista kilpailijoiden samanaikaisista kampanjoista ei luovuteta ulkopuolisille.

Mainonta MTV Oy:n verkkopalveluihin myydään pääsääntöisesti näyttöpohjaisesti. Sivustoille voidaan myydä myös aikapohjaista mainontaa. Näyttöpohjaisen displaykampanjan minimikoko on 100 000 mainosnäyttöä.

Kampanja

Mikäli asiakas ostaa samanaikaisesti useita mediaelementtejä/-tuotteita, jokainen niistä lasketaan omaksi itsenäiseksi kampanjaksi. Yhtä kampanjaa varten asiakas voi toimittaa korkeintaan viisi (5) eri aineistoa. MTV Oy ottaa huomioon asiakkaan toiveet aineistojen keskinäisestä painotuksesta, mutta kampanjan eri aineistoille ei anneta aika-/näyttötakuuta. Aineiston voi vaihtaa yhden kerran kampanjan aikana.

Näyttötakuu

MTV Oy antaa näyttöpohjaisesti myytäville kampanjoille näyttötakuun. Mikäli kampanja ei suorita ostettua näyttömäärää, kampanjaa joko jatketaan kunnes näytöt täyttyvät, puuttuvat näytöt hyvitetään asiakkaan seuraavassa kampanjassa tai asiakkaalle annetaan puuttuva määrä näyttöjä saman hintaluokan sivustolla tai sivustoilla MTV Oy:n verkkopalveluissa. MTV Oy ei hyvitä puuttuvia näyttöjä rahallisesti. Mikäli mainosnäytöt jäävät kampanjan loputtua tavoitteesta korkeintaan 3 %, MTV Oy:llä on oikeus jatkaa kampanjaa seuraavana päivänä automaattisesti kunnes mainosnäytöt tulevat täyteen. Kampanjat todennetaan MTV Oy:n mainonnanhallintajärjestelmällä.

Toistokontrolli (frekvenssi)

Näyttöpohjaisesti myydyt kampanjat sivustoilla Etusivu, Uutiset, Urheilu, Lifestyle, Viihde, Sää, ja Katsomo toteutetaan oletusarvoisesti toistokontrollilla viisi (5). Myös kohderyhmäkaupan kampanjat toteutetaan toistokontrollilla viisi (5). Kampanjat voidaan toteuttaa myös muilla toistokontrolleilla, minimissään kolme (3). Kampanjat, joissa käytetään pienempää toistokontrollia kuin viisi (5), jatkuvat aina niin kauan kunnes mainosnäytöt tulevat täyteen. Poikkeuksena mainospaikat paraatipaikka ja tarrakulma, joissa käytetään kaikilla sivustoilla toistokontrollia kaksi (2). Toistokontrollikampanjan maksimipituus on kaksi (2) viikkoa.

Kampanjan kohdentaminen eri viikonpäiviin ja kellonaikoihin

Kampanjan kohdentaminen kokonaan tai osittain yksittäisiin viikonpäiviin on mahdollista kaikilla näyttöpohjaisesti myytävillä sivustoilla 15 %:n lisäkustannuksella. Yksittäisten viikonpäivien mukaan kohdennettuihin kampanjoihin ei myönnetä toistokontrollia.

Kampanjan kohdentaminen kokonaan tai osittain eri kellonaikoihin, vähintään 4 tunnin yhtenäinen ajanjakso, on mahdollista 15 %:n lisäkustannuksella. Kellonajan mukaan kohdennettuihin kampanjoihin ei myönnetä toistokontrollia.

Mikäli kampanjassa käytetään molempia kohdentamiskriteereitä (päivä ja kellonaika) lisäkustannus on 20 %.

Kampanjan vahvistaminen

Kampanja on vahvistettava kirjallisesti tarjouksessa mainittuun viimeiseen voimassaolopäivään mennessä, muussa tapauksessa varaus peruuntuu.

Vahvistetun kampanjan peruuttaminen

Mikäli asiakas joutuu peruuttamaan jo vahvistetun kampanjan, veloitetaan seuraavat peruutusmaksut, jotka lasketaan kampanjan nettohinnasta. Kaikkien yli 1 kuukauden mittaisten kampanjoiden irtisanomisaika on 1 kk.

Peruutus ennen lähetystä

Peruutusmaksu

15-30 vrk

25 %

7-14 vrk

50 %

alle 7 vrk

100 %

Reklamaatiot

Mainoskampanjaa koskevat huomautukset tulee tehdä viimeistään kahdeksan (8) vuorokauden kuluttua kampanjan päättymisestä kirjallisena.

Yhteistoimintapalkkio

Yhteistoimintapalkkio suoritetaan MTV Oy:n hyväksymille tahoille, jotka sitoutuvat noudattamaan MTV Oy:n myynti- ja toimitusehtoja ja joiden luottokelpoisuuden MTV Oy on hyväksynyt. Yhteistoimintapalkkio on 12-15 %.

Laskutus ja maksuehdot

Maksuehto on 14 päivää –1% tai 30 päivää nettolaskun päiväyksestä lukien.

Viivästyskorko määräytyy viimeisimmän virallisen viivästyskorkoprosentin mukaan. Laskutusta koskevat huomautukset on tehtävä viimeistään kahdeksan (8) vuorokauden kuluessa laskun lähettämisestä.

Ennakkolaskutusalennus

Ennakkolaskutusalennus on vaihtoehtoinen yhteistoimintapalkkiolle. Asiakas, joka maksaa kampanjan viimeistään kuusi (6) päivää ennen kampanjan alkamista saa yhteistoimintapalkkion sijasta 12 % ennakkolaskutusalennuksen.

Alennusten laskeminen

Kampanjan bruttohinta

- mahdollinen kampanjakohtainen etu

- yhteistoimintapalkkio tai ennakkolaskutusalennus

- asiakkaan yhteistyösopimusetu

= nettohinta

+ alv (voimassa olevan alv %:n mukaisesti)

= verollinen nettohinta

Kausi-indeksi

Ajanjakso

Indeksi

1.1.-26.1.2014

80

27.1.- 22.6.2014

100

23.6. - 10.8.2014

80

11.8. - 21.12.2014

100

22.12.-31.12.2014

80

Uuden asiakkaan etu

Uusille internetasiakkaille annetaan uuden asiakkaan etuna ensimmäiseen kampanjaan +30 % lisänäyttöjä ostettuun display-tuotteeseen. Aikapohjaisissa mainosratkaisuissa uuden asiakkaan etu on -15 % hintaetu ensimmäiseen kampanjaan. Uutena asiakkaan pidetään mainostajaa, joka ei ole mainostanut MTV Oy:n verkkopalveluissa edellisen 24 kuukauden aikana.

Etu samanaikaiseen TV-kampanjaan

Mainostettaessa samaa tuotetta yhtäaikaisesti sekä MTV Oy:n tv-kanavalla sekä verkkomedioissa, myönnämme verkkokampanjaan 10 % lisänäyttöjä. Samanaikaisilla tv- ja displaykampanjoilla on vähintään yksi yhteinen esityspäivä. Mainoskampanjan tilaaja on velvollinen informoimaan samanaikaisesta tv-kampanjasta. Etua ei myönnetä takautuvaksi.

Tuotteet ja palvelut joita ei saa mainostaa MTV Oy:n verkkopalveluissa:

  • tupakkavalmisteet, alkoholi (yli 22 %)
  • vain lääkärin määräyksellä saatavat lääkkeet tai lääkehoidot
  • alkoholi (yli 22 %)
  • rahapelit

Tuotteet ja palvelut, joiden mainonta on rajoitettu MTV Oy:n verkkopalveluissa:

  • lasten kannalta haitallinen sisältö
  • aikuisviihdepalvelut, keskustelu ja - seuranhakulinjat ym.
  • alkoholi (alle 22 %)

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme