Tiedoksi: MTV.fi ja HTML5

Verkkomainonnassa syksyn aikana keskustelua herätänyt Googlen tekemä päätös Adobe Flash-tuen lakkauttamisesta Chrome-selaimessa on otettu huomioon myös MTV.fi:n verkkotuotteissa.

Flash-tuen lakkauttaminen käytännössä tarkoittaa, että aiemmin automaattisesti pyörineet flash-bannerit vaativat Chrome-käyttäjältä erillisen aktivoinnin, mikä vaikuttaa kampanjoiden tuloksiin.

HTML5 -pohjaisten aineistojen käytön yleistyminen on ollut selkeästi nähtävissä muutoksen jälkeen.

 Desktopeille suunnatut perusbannerit on mahdollista jo toimittaa kampanjoihin HTML5-muodossa (katso MTV:n HTML5-ohjeistus Spotti.fi:stä sekä juuri julkaistu IAB:n suositus).

Erikoismainosmuotojen (esim. rich media -tuotteet) ohjeita ja templateja päivitetään parhaillaan kattamaan myös HTML5, ja niitä julkaistaan MTV.fi:n mediatietoihin sitä mukaan, kun ovat valmiita.

Mobiilimainosmuotojen ohjeisiin ei ole tehty muutoksia.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme